Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Yamaha SR 500

Data publikacji: Autor: ST

Niewiele jest takich motocykli, które prawie niezmienione produkowane są ponad 20 lat.

Ten klasyk zyskał sympatię tysięcy motocyklistów dzięki swej prostej i niezawodnej konstrukcji. Jeden cylinder, brak rozrusznika elektrycznego, bez chłodzenia cieczą i z bębnowymi hamulcami dostarcza użytkownikowi sporo emocji.

Modele produkowane od 1984 roku są bardzo trwałe. Przy kupnie należy go właściwie osłuchać niż oglądać. Dobry mechanik przy włączonym silniku natychmiast stwierdzi w jakim jest stanie.

Do gruntownego przeglądu należy sprawdzenie łożyska główki ramy i wahacza jak również amortyzatora teleskopowego. Całkowity brak plastiku, dużo chromu i duży czterosuwowy singiel czynią z SR 500 symbol pewnej epoki.

Dane techniczne
Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem, dwa zawory
Pojemność 499 ccm
Moc 27 KM
Skrzynia biegów pięciostopniowa
Prędkość maksymalna 142 km/h
Zużycie paliwa 4,9 l/100 km

Plusy

  • poręczne podwozie
  • trwały silnik
  • klasyczna sylwetka
Minusy
  • wibracje silnika
  • słabe hamulce

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • KAJOS1979

    Minusem,wibracje silnika no nie tu zaszła pomyłka.

  • markee

    Trzęsie o fakt, ale hamulce (szczególnie bęben na przodzie) są wystarczające.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości