Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36996 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Z linii montażowej zjechał pierwszy i10 nowej generacji

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot: Hyundai Hyundai Motor Company zakończyło rozbudowę fabryki w Turcji, HAOS (Hyundai Assan Otomotiv Sanayi), podwajając roczną zdolność produkcyjną do 200 000 samochodów. Rozpoczęcie produkcji i10 nowej generacji jest uświetnione ceremonią w fabryce HAOS, w której wzieli udział Zafar Caglayan - Minister Gospodarki Republiki Tureckiej, Sang-Hyu Lee - koreański ambasador w Turcji oraz Euisun Chung - Vice Chairman Hyundai Motor Company.

„HAOS będzie jedyną fabryką produkującą model i10 nowej generacji, ma to strategiczne znaczenie dla rynków europejskich. Fot: HyundaiBędziemy wciąż inwestować w HAOS, aby produkować pojazdy o najwyższej jakości .” - powiedział Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company w swoim przemówieniu podczas ceremonii.

Hyundai i10 nowej generacji zadebiutował na wrześniowych targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Jest zaprojektowany i produkowany w Europie, aby być konkurencyjnym dzięki dynamicznej stylistyce, wyjątkowo przestronnemu wnętrzu i konkurencyjnym osiągom.

Rozbudowa zakładu HAOS, która zajęła 16 miesięcy przyczyniła się do znaczącego rozwoju tureckiego przemysłu motoryzacyjnego poprzez stworzenie nowych miejsc pracy, natomiast HAOS stał się dla Hyundaia europejskim centrum produkcji mniejszych samochodów. Powstaje tu model i20, a od teraz także i10 nowej generacji.

Założona w 1997 r. fabryka HAOS w Izmit, jest najdłużej działającym zakładem produkcyjnym Hyundaia wśród siedmiu zakładów poza terytorium Korei. Pierwotna zdolność produkcyjna wynosi 60 000 sztuk rocznie i została powiększona o 40 000 sztuk w 2006 roku. HAOS rozpoczęła produkcję modelu i20 w 2010 roku, aby pokryć szybko rosnące zapotrzebowanie europejskich klientów. Dzięki obecnemu zwiększeniu zdolności produkcyjnych do  200 000 sztuk, fabryka w Turcji stała się kluczowym punktem na regionalnej mapie Hyundaia.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Truva (gość)

    Auto z fabryki (C)HAOS? To źle wróży ;-) A poważnie to mimo, że to nowe i10 jest perłą w stosunku do Atosa, to i tak nie zainwestowałbym ~35K pln w to auto. Za niewiele więcej kupiłem na wiosnę czarnego Volkswagena Up! jako 2 auto - zaskakująco spory w środku, mało pali, na ulicy przyciąga wzrok oryginalna bryłą. No i mam nadzieję - będzie lepiej trzymał cenę przy odsprzedaży niż koreańskie samochody. Zobaczymy.

  • alan2

    Truva to ten Up musi być już nieźle wyposażony bo generalnie za 31-32 tys kupisz spokojnie VW UP

  • gość (gość)

    Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa. jak na razie tylko VW Up! z aut segmentu A uzyskał w testach zderzeniowych Euro NCAP komplet 5 gwiazdek. Żaden z konkurentów włącznie z nową Pandą nie może się tym pochwalić, a przypominam że np. Toyota Aygo ma tylko 3 gwiazdki czyli osiągnęła poziom typowy dla końcówki lat 90-tych ... ;-)

  • Montezuma (gość)

    Niedługo pojawi się nowy model Aygo,który na pewno będzie miał 5 gwiazdek,a co do i10 i VW Up to prawda jest taka,że Hyundai jest zdecydowanie lepszym samochodem i to zaczynając od kwestii wyglądu z zewnątrz i kończąc na wnętrzu

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Hyundai i10 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai i10 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i10 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł