Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Z rynku olejowego

Data publikacji: Autor: (gut)

 Siedmiu na dziesięciu kierowców w Polsce gdy myśli dziś "olej silnikowy", to mówi - Lotos. Co więcej, Lotos idzie w tym rankingu w górę, zaś Mobil, mimo swej kolosalnej kampanii, (nieznacznie) idzie w dół.

7 na 10 kierowców w Polsce gdy myśli dziś "olej silnikowy", to mówi - Lotos.

Co więcej, Lotos idzie w tym rankingu w górę, zaś Mobil, mimo swej kolosalnej kampanii, (nieznacznie) idzie w dół. Powyższe wynika z badań gdańskiej pracowni BPS Consultants Poland Ltd.
Podobnie niekorzystne są notowania innych bardzo "markowych", a więc droższych olejów. Na dobrą sprawę tylko Quaker State wykazuje wśród nich tendencję wzrostu. Trzeba tu jednak pamiętać o znikomym udziale QS w polskim rynku. Relacjonujemy niektóre wnioski z badania tzw. spontanicznej znajomości marek oleju silnikowego.
Ankietowani przez BPS kierowcy odpowiadali na pytanie, jakie marki olejów są im znane.

Znajomość marek olejów (rok wcześniej)

Lotos 67 (60)
Mobil 60 (61)
Castrol 44 (47)
Elf 29 (32)
Shell 27 (40)
Aral 7 (8)
Selenia 5 (4)
Texaco 5 (5)
BP 3 (6)
Quaker State 3 (2)

Przeczytaj też: Oleje silnikowe

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości