Wśród uczestniczących samochodów znalazły się dwa egzemplarze należące do Muzeum Alfy Romeo: Giulietta SZ z 1960 roku
oraz Giulia TI Super z 1963 roku. U ich boku można było podziwiać kompaktowy supersamochód Alfa Romeo 4C oraz nową Giuliettę Model Year 2014 wyposażony w nowy silnik 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM: jest to najlepszy dowód na istnienie ogromnych więzi łączących samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi.
Tak samo malownicza, jak i trudna ze względu na warunki pogodowe trasa wyścigów wiła się na długości około 430 kilometrów i obejmowała 11 przełęczy Dolomitów oraz 44 próby szybkościowe, niektóre rozgrywane w nocy. Poza tym, 130 zgłoszonych samochodów musiało pokonać 4 przełęcze o długości ponad 2.000 metrów (Pordoi, Falzarego, Valparola i Gardena), gdzie tworzyły się przysparzające znacznych trudności zaspy śnieżne, swobodnie jednak pokonane przez samochody Alfa Romeo.
Przy okazji „Winter Marathon 2014" na lodowym jeziorze w Madonna di Campiglio odbyły się wyścigi o „Trofeum APT", rozgrywki dla najlepszych 32 kierowców oraz „Trofeum TAG Heuer Barozzi", w którym Alfa Romeo Giulia TI Super zajęła zaszczytne trzecie miejsce. Wynik ten potwierdza sportowy charakter legendarnej wersji „ready-to-race", wyprodukowanej w 501 egzemplarzach, prawie wszystkie w kolorze białym „Biancospino" - ze znaczkiem Quadrifoglio (kończyna) na bokach i na pokrywie bagażnika.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?