Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Zakup auta. Która marka liderem sprzedaży nowych aut?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Marcin Rejmer We wrześniu już po raz kolejny w tym roku Toyota zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku, notując 6 055 rejestracji w ciągu miesiąca i 42 084, licząc od stycznia do września. Wzrost rejestracji w porównaniu z wrześniem 2019 roku wyniósł aż 38%.

„Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym klientom, że tak chętnie wybierają samochody z oferty Toyoty. Wrzesień zakończył się dla nas nie tylko pierwszym miejscem i sukcesem wielu naszych modeli, ale także spektakularnym wzrostem rejestracji w porównaniu do września ubiegłego roku. Zrobiliśmy wszystko, aby dostosować ofertę i sposób działania do potrzeb naszych klientów, wprowadzając innowacyjne rozwiązania takie jak internetowy salon Toyoty, zadbaliśmy o ciągłość dostaw, a nasza gama modelowa jest wyjątkowo nowoczesna i atrakcyjna. To sprawiło, że nasi klienci zarejestrowali w ubiegłym miesiącu aż o 38% więcej samochodów niż rok wcześniej, przy wzroście całego rynku o 8%” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Toyota najpopularniejsza wśród firm i osób prywatnych

Toyota zdominowała zarówno rynek flotowy, jak i segment nabywców indywidualnych. Firmy zarejestrowały we wrześniu 4 484 samochody Toyoty (+46% wobec września 2019 roku), co stanowi 15,3% udziału w tej części rynku. Osoby prywatne odpowiadają za 1 571 rejestracji samochodów marki (+20% rok do roku). Przekłada się to na 18-prodentowy udział w rynku nabywców prywatnych.

AYGO, Yaris, Toyota C-HR i RAV4 liderami segmentów

Najczęściej rejestrowanym samochodem Toyoty w ciągu miesiąca była Corolla, która zajęła drugie miejsce w kraju (1 889 aut, udział w segmencie 20%). Na trzecim miejscu znalazł się Yaris, najczęściej rejestrowany samochód segmentu B (1 363 auta, udział 25,8%). Liderami swoich segmentów są także Toyota C-HR i AYGO, które zanotowały odpowiednio 898 i 510 rejestracji. Udział Toyoty C-HR w segmencie kompaktowych SUV-ów wyniósł 18,7%, natomiast Toyota AYGO całkowicie zdominowała segment A, odpowiadając za aż 46,2% rejestracji małych samochodów. Toyota RAV4 zajmowała we wrześniu drugie miejsce i 13,2% rynku D-SUV z wynikiem 634 aut, zaś Camry była trzecim najchętniej wybieranym modelem segmentu D. Miesięczny wynik 486 aut stanowi 21,5% wszystkich rejestracji w tej klasie.

Zobacz także: Sprzedaż auta - to trzeba zgłosić w urzędzie

Licząc od stycznia do września 2020 roku, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce znalazły się cztery modele Toyoty. Corolla z wynikiem 12 601 aut zajęła drugie miejsce, na trzecim figuruje Yaris (10 509 aut), na szóstym RAV4 (6 099 aut), zaś na siódmym Toyota C-HR (6 044 aut). Wśród 10 najchętniej wybieranych samochodów największy wzrost zanotowała Toyota RAV4 – aż o 27,9%. Toyota C-HR, RAV4, Yaris i AYGO są w tym roku liderami w swoich segmentach.

Prawie co druga (44,86%) Toyota jest hybrydą

Samochody hybrydowe stanowią już 44,86% całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 38%, notowanego w ciągu 9 miesięcy 2019 roku. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku na drogi wyjechało rekordowe 18 877 hybryd marki – aż o 9% więcej niż rok wcześniej.

Liderem rynku hybryd w Polsce jest w tym roku Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 7 633 auta. Drugie miejsce zajmuje model Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4 450 rejestracji, zaś trzecie RAV4 Hybrid, którego zarejestrowano 3 877 razy.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości