Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Zakup auta. TOP 10. Nowe samochody z najlepszą relacją ceny do funkcjonalności

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. materiały producenta Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

… chodzi o pieniądze!

Kupując auto funkcjonalne, wygodne, komfortowe, pojemne, nie musimy decydować się na model z najwyższej półki cenowej. Dla jednych będzie to samochód rodzinny, inny wykorzysta go w firmie, jeszcze inny będzie nim woził sprzęt sportowy itp. Założeń jest naprawdę wiele, a wszystko jak zwykle spotyka się w jednym punkcie – opłacalność. Jeśli głównym celem jest zakup auta funkcjonalnego, osiągi, sportowe aspiracje, luksusowe dodatki i gadżety nie będą kluczowe. Najważniejsza jest zatem relacja ceny do funkcjonalności czyli jak dużo pożądanych cech otrzymamy w relatywnie rozsądnej cenie. Przy czym pojęcie „rozsądna cena” nie oznacza jak najniższej kwoty, a sumy, która jest rozsądną kalkulacją. Dla jednych będzie to 50 tysięcy, dla innych 150 tysięcy złotych pod warunkiem, że auto spełni wszystkie pokładane w nim oczekiwania. Poniższe zestawienie jest więc jedynie propozycją. Przy doborze modeli pod uwagę braliśmy przede wszystkim całokształt oraz stosunek ceny, do pojemności bagażnika, wygody, oszczędności paliwa. Braliśmy pod uwagę również cechy, które mogą być pożądane np. wyższe zawieszenie, właściwości terenowe, funkcjonalne dodatki, reprezentatywny wygląd itp.

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150 KM (7DSG) – od 97 800 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

Zaczynamy od pewniaka – Skoda Octavia Combi. Nie da się ukryć, że to auto pod względem funkcjonalności jest liderem segmentu i nawet kuzyn – Volkswagen Golf Variant – może czuć się zagrożony. Oczywiście najtańsza Octavia Combi kosztuje katalogowe 77 900, ale jest to odmiana Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Dopłata około 20 tysięcy złotych wydaje się więc dość pokaźna, ale oprócz mocniejszej jednostki – 1.5 TSI o mocy 150 KM – otrzymujemy jeszcze dwusprzegłowy automat DSG o 7 przełożeniach, który zapewni nieporównywalnie lepszy komfort podczas jazdy po mieście, jak również w trasie. Do tego niezłe osiągi – przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,4 s i prędkość maksymalna 214 km/h – oraz spalanie średnie na poziomie 5,2 l/100km.

Zobacz także: Problem z uruchomieniem silnika diesla zimą

Nie bez znaczenia jest także wyższy pakiet wyposażenia tj. Ambition, do którego warto dokupić pakiet Amazing, w chwili obecnej kosztujący 1100 złotych. Co dostaniemy w zamian? Między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, radio z dotykowym ekranem 8 cali, portem USB i wejściem na karty pamięci SD, nie zabraknie także Bluetooth, elektrycznie sterowanych szyb z przodu, centralnego zamka ze zdalnym sterowaniem czy też kilku systemów poprawiających bezpieczeństwo m.in.: hamulca antykolizyjnego, kurtyn powietrznych z poduszką kolanową kierowcy itp. To tylko wybrane elementy wyposażenia, które poprawią komfort, ale za funkcjonalność odpowiadają przede wszystkim przydatne dodatki tj. system siatek w bagażniku, specjalne listwy mocujące bagaż, zestawy haczyków itp. Podstawą jest jednak pojemność, a tu jest naprawdę nieźle – 610 lub 1740 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Funkcjonalności nie zabraknie.

Dacia Duster 1.6 Sce 115 KM + LPG (5MT) – od 50 400 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

Dacia nie należy do aut z wyższej półki, ale oferuje naprawdę niezły stosunek ceny do jakości. Co prawda najtańsza Dacia Duster to koszt (cennikowo) 39 900 złotych, ale jest to bardzo skromna odmiana Access z silnikiem 1.6 Sce o mocy 115 KM. Warto jednak dopłacić nieco ponad 10 tysięcy do wersji z fabryczną instalacją LPG oraz lepszym wyposażeniem Essential. To idealne rozwiązanie do miasta, nie tylko ze względu na fabryczną instalację LPG, ale również wyższe zawieszenie oraz podstawowe właściwości terenowe. Co prawda jest tu napęd tylko na przednią oś, ale zazwyczaj mało kto decyduje się na terenowe wojaże, a solidne, wyższe zawieszenie na pewno się przyda np. podczas przejazdów po nieutwardzonych drogach czy też wycieczkach z rodziną za miasto. Proponowany silnik zadowala się średnio około 7 l/100km benzyny lub niespełna 9 l/100km LPG. Osiągi? Raczej skromne, ale w mieście wystarczą – około 12,2 s od 0 do 100 km/h.

We wspomnianym wyposażeniu Essential znajdziemy między innymi: radio z Bluetooth, USB, DAB i MP3, relingi dachowe, system kontroli ciśnienia w oponach, czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne itp. Ciekawą opcją jest także odmiana Comfort za 56 100 złotych, która dodatkowo posiada: manualną klimatyzację, światła przeciwmgłowe, elektryczne szyby z tyłu czy też elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Pojemność bagażnika w podstawowej konfiguracji to 445 litrów, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskamy aż 1478 litrów.

Fiat 500L Cross 1.4 16V 95 KM (6MT) – od 71 500 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. ArchiwumOto propozycja dla młodych, którzy założyli rodzinę i potrzebują auta do wszystkiego. Do miasta, na zakupy, do dojazdów do pracy, na wakacje, również w bardzo lekkim terenie. Fiat 500L w odmianie Cross z silnikiem 1.4 o mocy 95 KM to optymalne rozwiązanie, które zaoferuje oszczędną eksploatację, ciekawy wygląd, nowoczesne rozwiązania, no i sporo przestrzeni wewnątrz. Osiągi są co prawda bardzo skromne – 13,9 sekundy do „setki” i 162 km/h prędkości maksymalnej – ale średnie spalanie na poziomie około 7 litrów to przyzwoity wynik. Na uwagę zasługują tryby jazdy. Oprócz trybu Normalnego mamy również Traction+ oraz Gravity Control. Mimo napędu na przednią oś, wyższe zawieszenie i możliwość wyboru trybu jazdy dodaje pewności np. podróżując wiejskimi lub leśnymi drogami.

Auto z powyższym silnikiem i z wyposażeniem Cross kosztuje cennikowo 71 500 złotych. W wyposażeniu znajdziemy wiele ciekawych elementów, które przypadną do gustu przede wszystkim młodym rodzinom. Mowa między innymi o funkcji Android Auto/CarPlay, wielofunkcyjnej kierownicy, jest także radio z DAB, 7-calowym ekranem i systemem Bluetooth. Wygląd poprawiają 17-calowe felgi aluminiowe, za komfort odpowiadają między innymi elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualna klimatyzacja, tempomat i ogranicznik prędkości itp. Minimalna pojemność bagażnika to 455 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy łącznie 1480 litrów.

Citroen Grand C4 SpaceTourer 1.8 PureTech 180 KM (8AT) – od 101 640 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

Cena za ten model wydaje się bardzo wysoka, w końcu przekraczamy granicę 100 tysięcy złotych, podczas gdy podstawowy model w ofercie kosztuje przeszło 20 tysięcy mniej, ale dopłata wydaje się jak najbardziej sensowna. W końcu otrzymujemy większy i mocniejszy o 50 KM silnik, 8-biegową przekładnię automatyczną i bogatsze wyposażenie. Mocniejszy silnik to nie tylko lepsze osiągi, co w przypadku obciążonego pojazdu rodzinnego ma ogromne znaczenie, ale również wyższy komfort podróży dzięki sparowaniu jednostki napędowej z 8-biegowym automatem. Poza tym większa odmiana modelu C4 SpaceTourer oferuje nie tylko więcej przestrzeni, ale również mnóstwo ciekawych rozwiązań i udogodnień. Dla dużej rodziny – idealny wybór.

W wyposażeniu More Life znajdziemy między innymi system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, relingi dachowe, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, automatyczne światła do jazdy dziennej LED, radio z dotykowym ekranem 7 cali, system połączenia alarmowego i wiele, wiele więcej. Standardowa pojemność bagażnika to aż 645 litrów. Jeśli zamiast dużego bagażu potrzebujemy dwóch dodatkowych foteli w trzecim rzędzie, możemy je dokupić za 2000 złotych. To naprawdę świetne i funkcjonalne auto rodzinne.

Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI 100 KM (6MT) – od 70 100 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

Ładny, praktyczny, niedrogi, dobrze wyposażony – najbardziej pożądane cechy aut z segmentu C. To bardzo dynamicznie rozwijający się segment rynku, na którym widać największą wojnę pomiędzy producentami. Oczywiście korzystają na tym konsumenci, którzy mogą kupić ciekawe i rozsądnie wycenione auto. Jednym z nich jest Hyundai i30 w odmianie Wagon z oszczędnym i prostym konstrukcyjnie silnikiem 1.4 MPI o mocy 100 KM oraz manualną 6-biegową skrzynią. Osiągi są przeciętne – przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 12,9 sekundy i prędkość maksymalna 188 km/h – ale średnie spalanie na poziomie 6,2 l/100km jest bardzo rozsądne.
Rozsądna jest również cena podstawowej wersji z tym silnikiem – cennikowe 70 100 złotych. Nie znajdziemy tu zbyt wielu atrakcji, dlatego warto rozważyć dopłatę 4500 złotych do wersji go!, która posiada już między innymi: światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne i statyczne doświetlanie zakrętów, kierownicę i gałkę zmiany biegów obszyte skórą, 8-calowy dotykowy ekran i kamerę cofania, system Bluetooth, tempomat, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, system utrzymania pasa ruchu, system autonomicznego hamowania itp. Jest tego naprawdę sporo, co w tej kwocie wydaje się być ciekawą propozycją. Pojemność bagażnika w wersji standardowej to 602 litry, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskujemy 1650 litrów.

Kia Carens 1.6 GDI 135 KM (6MT) – od 69 900 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja to auto rodzinne o kompaktowych wymiarach. Jest nieco większe, bardziej przestronne od modeli z segmentu C, oferuje więcej rodzinnych rozwiązań, ale nie przypomina wielkiego autobusu. Podstawowa jednostka napędowa 1.6 GDI generująca 135 KM oferuje przyzwoite osiągi – 185 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 11,3 sekundy – oraz niezłe średnie spalanie na poziomie około 6,5 l/100km. W aucie rodzinnym takie parametry są jak najbardziej przyzwoite. Nie bez znaczenia jest także słynna 7-letnia gwarancja, która z pewnością dodaje pewności właścicielowi.

Już w podstawowym wyposażeniu M, które oferowane jest tylko z podstawowymi jednostkami napędowymi, znajdziemy to, co jest niezbędne. Jest to między innymi: 6 poduszek powietrznych, światła LED do jazdy dziennej z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, przednie światła przeciwmgielne, światła mijania projekcyjne z czujnikiem zmierzchu, klimatyzację manualną z chłodzonym schowkiem, radio z CD MP3, USB, AUX, centralny zamek, tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektryczne szyby przód/tył, elektrycznie podgrzewane lusterka czy też relingi dachowe. Naprawdę przyzwoite wyposażenie. Kolejny, dużo ciekawszy wariant L, kosztuje już 82 990 złotych, a to różnica aż 13 tysięcy. Czy warto dopłacać? To już kwestia indywidualnych preferencji, choć trzeba przyznać, że dodatki są kuszące. Jest to m.in.: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system nawigacji z 7-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania, podgrzewane koło kierownicy, podgrzewane fotele przednie, podgrzewane siedzenia dla pasażerów 2 rzędu czy też 16-calowe felgi aluminiowe. Za dodatkowe 2500 złotych dostaniemy dwa siedzenia w trzecim rzędzie. Pojemność bagażnika to 536 litrów.

Mercedes Klasa E 220d Kombi – od 228 000 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. ArchiwumTak, trudno szukać opłacalności w aucie, które kosztuje co najmniej 228 tysięcy złotych, ale równie trudno znaleźć tak dobrze wyposażony, komfortowy, oszczędny i bardzo przestronny samochód. Jeśli ktoś potrzebuje modelu, który spełni wszystkie powyższe cechy, powinien bliżej poznać Klasę E Kombi. To auto idealne do długich podróży z dużym bagażem. Nie jest być może bardzo dynamiczne, ale 194 KM przy średnim spalaniu na poziomie 6 l/100km to niezłe połączenie. Wystarczy wspomnieć, że w trasie przy spokojnej jeździe, zużycie paliwa może spaść do około 4,5 l/100km co w wielkiej limuzynie jest wynikiem rewelacyjnym. Rewelacyjne jest także wyposażenie, choć jak to bywa w Mercedesie, każdy dodatek niemiłosiernie winduje cenę. Ale oprócz ponadprzeciętnego komfortu dostaniemy ogromny bagażnik o pojemności 640 litrów, który możemy powiększyć do 1820 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy.

Dacia Logan MCV 0.9 TCe 90 KM (5MT) – od 45 600 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. Archiwum

A teraz druga strona medalu, czyli jedno z najtańszych kombi na rynku. Są oczywiście tańsze modele, ale wybraliśmy nieco wyższy model, gdyż odrobina „luksusu” jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Swoją drogą ciekawa alternatywa – albo jeden Mercedes Klasy E Kombi albo… niemal pięć Dacii Logan MCV! Wybrany model wyposażono w malutki silnik 0.9 TCe generujący skromne 90 KM. Wbrew pozorom, trzycylindrowy silniczek zapewnia znośne osiągi – przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 11,1 sekundy a prędkość maksymalna to 175 km/h. W cyklu mieszanym auto spali około 5,5 l/100km.

Najtańszą, kosztującą 45 600 złotych wersją z tym silnikiem jest odmiana Laureate. I tu kolejne zaskoczenie, gdyż w tej wersji jest już sporo ciekawych dodatków tj.: światła przeciwmgielne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, radio z MP3, Bluetooth, USB i AUX czy też system audio z 4 głośnikami. Nie zabrakło klimatyzacji manualnej czy też elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek. Za 48 300 złotych otrzymamy ciekawą odmianę SL Connected by Orange, która posiada takie atrakcje, jak system multimedialny Media Nav Evolution, tylne szyby sterowane elektrycznie, kamerę cofania oraz dostęp do WiFi z poziomu auta za pośrednictwem routera bezprzewodowego. Zwieńczeniem całości może być odmiana Stepway za 49 300 złotych, która obejmuje wiele dodatków stylistycznych oraz podniesione zawieszenie. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 573 litry, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy uzyskujemy ponad 1500 litrów. W tej cenie? Rewelacja!

Fiat Tipo Station Wagon 1.4 16V 95 KM (6MT) – od 59 800 złotych
Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. ArchiwumKolejny Fiat w zestawieniu i kolejne niedrogie, ale pojemne i nieźle wyposażone kombi na rynku. Dla wielu kierowców, sporo przestrzeni, ładna stylistyka, klimatyzacja i oszczędny silnik to wszystko, czego oczekują od auta. I to znajdą już w podstawowej wersji Fiata Tipo z nadwoziem Station Wagon, którą można wyposażyć w prosty i wytrzymały silnik 1.4 16V o mocy 95 KM z manualną 6-biegową przekładnią. Owszem, daleka podróż 95-konnym, załadowanym kombi z całą rodziną może być mało dynamiczna, ale jeśli ktoś taką podróż planuje raz w roku, a resztę czasu spędza w mieście, niewielka moc nie musi być problemem.

Problemem nie będzie na pewno podstawowe wyposażenie Pop, w którym znajdziemy: radio z USB i Bluetooth, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem czy też system monitorowania ciśnienia w oponach. Można powiedzieć, że jest to kwintesencja samochodu. Oczywiście możemy dopłacić do wyższych wersji i dostać elektryczne szyby z tyłu, większy ekran dotykowy, większe felgi, tempomat, ale takie dodatki nie każdemu są potrzebne, gdyż podstawą jest pojemny bagażnik (550 litrów w standardowej konfiguracji) oraz prosta konstrukcja, podobnie jak w opisywanej wyżej Dacii. Ot, kwintesencja samochodu.

 Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Renault Kangoo 1.2 TCe 115 (6MT) – od 71 100 złotych

Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. ArchiwumFunkcjonalny czy uniwersalny? Z Renault Kangoo możesz mieć jedno i drugie. Kiedy trzeba, będzie świetnym i przestronnym autem rodzinnym np. na wakacje, a zaraz potem pojemnym autem dostawczym. Płaska podłoga po złożeniu siedzeń, mnóstwo schowków i przydatnych dodatków (np. stoliki lotnicze w oparciach przednich foteli), siatki do mocowania bagaży – to tylko niektóre z zalet tego auta. Niektórzy mogą kręcić nosem oceniając stylistykę – bryła auta jest mocno użytkowa – ale jeśli komuś zależy na wygodzie i uniwersalności, powinien być zachwycony.
Podstawowa wersja Business, która z tym silnikiem kosztuje 71 100 złotych nie zachwyca, ale jeśli komuś nie przeszkadzają dość surowe elementy zewnętrzne i brak klimatyzacji, nie powinien narzekać. Inni powinni zdecydować się na odmianę Zen, która z tym silnikiem kosztuje co najmniej 77 150 złotych. W tej cenie dostaniemy już zderzaki w kolorze nadwozia, odsuwane drzwi z uchylną szybą, manualną klimatyzację, elektryczne szyby przednie, radioodtwarzacz z MP3, Bluetooth i USB oraz praktyczny schowek między fotelami. No i ta pojemność bagażnika – 660 litrów w standardowym układzie i imponujące 2600 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. materiały producenta

Auto rodzinne powinno być funkcjonalne, komfortowe i przede wszystkim przestronne. Oczywiście są to pojęcia względne, gdyż takie wymagania spełnia zarówno Mercedes Klasy E Kombi, jak również Skoda Octavia Combi. Sęk w tym, że niemiecka propozycja w bogatej wersji może kosztować kilka razy tyle, co auto z Czech. Nie wiadomo o co chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi…

Fot. materiały producenta

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Aaron Cyngwajs (gość)

    Proponuję sprawdzić też sedana Hyundai Elantra, 1.6 benzyna 128 KM manual z 2018 roku - cena startuje od 60900. To dobre i sprawdzone auto, popularne zwłaszcza w USA; w Europie jakby trochę mniej, co dla mnie jest zaletą.

  • DonCzesio (gość)

    auto idealne do miasta ze wzgledu na wlasciwosci terenowe - znaczy sie ze w miastach mamy klepiska zamiast drog ;]

  • kris (gość)

    Astra iv sedan 1.6 16v - 49900

  • Aaron Cyngwajs (gość)

    Tyz piknie... :-)

  • rafek (gość)

    ja bym tutaj dołożył jeszcze toyotę. Szczególnie model avensis jest godny uwagi. Cena, szczególnie na wyprzedaży rocznika w carolina toyota wola, jest rozsądna

  • emil (gość)

    w tym zestawieniu zdecydowanie brakuje toyoty avensis. duże, ekonomiczne bezawaryjne auto w przystępnej cenie. poza tym posiada system bezpieczeństwa, który powinien być montowany we wszystkich autach

  • Szymon (gość)

    Jak dla mnie to jeszcze ssangyong powinien być w tym zestawieniu. Stosunek ceny do jakości jest super.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości