Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZAP Carbon EFB. Nowe akumulatory z Piastowa

Stanisław Rochowicz
Na rynku pojawiły się właśnie najnowsze akumulatory ZAP Carbon EFB. Są one wytwarzane w wersjach pojemnościowych: 50, 60, 62, 72, 77, 80, 85 oraz 100 Ah.Fot. materiały producenta
Na rynku pojawiły się właśnie najnowsze akumulatory ZAP Carbon EFB. Są one wytwarzane w wersjach pojemnościowych: 50, 60, 62, 72, 77, 80, 85 oraz 100 Ah.Fot. materiały producenta
Coraz popularniejsze samochody wyposażone w system Start/Stop, a także auta jeżdżące głównie po mieście, wymagają innych akumulatorów niż te dotychczas nam znane. Ogniwa AGM są wprawdzie stosunkowo drogie, jednak ciekawą alternatywą dla nich są akumulatory EFB.

Akumulator EFB jest rodzajem pośrednim między dobrze nam znanym, zwykłym akumulatorem kwasowym a akumulatorem AGM. Jest on stosowany przede wszystkim w autach które posiadają funkcję Start/Stop, mających w wyposażeniu sporo urządzeń zasilanych energią elektryczną lub też używanych głównie podczas jazdy po mieście przy częstych rozruchach i na krótkich dystansach. Jego ogromną zaletą jest to, że przy częstym włączaniu i wyłączaniu silnika nie traci swojej mocy i nie wpływa to na jego żywotność (skrót EFB - Enhanced Flooded Battery - oznacza akumulator o wydłużonej wytrzymałości). Pod względem budowy wykorzystuje większy zbiornik elektrolitu, płyty ze stopu ołowiu, wapnia i cyny oraz dwustronne separatory z mikrowłókien polietylenu i poliestru. W porównaniu z konwencjonalnym akumulatorem kwasowym cechuje się dwukrotnie większą wytrzymałością cykliczną, czyli jest zaprojektowany na dwa razy więcej uruchomień silnika, niż konwencjonalny akumulator kwasowy. Bez problemów można go stosować jako zamiennik dotychczasowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Specjaliści przewidują, że w ciągu kilku najbliższych lat akumulatory EFB docelowo zastąpią dotychczasowe ogniwa kwasowe.

Na rynku pojawiły się właśnie najnowsze akumulatory ZAP Carbon EFB. Są one wytwarzane w wersjach pojemnościowych: 50, 60, 62, 72, 77, 80, 85 oraz 100 Ah.

Ich konstrukcja oparta została na wyselekcjonowanych dodatkach węglowych, które zoptymalizowały i zwiększyły zdolność przyjmowania ładunku. Wydłużono także trwałość cykliczną ogniwa poprzez zastosowanie innowacyjnej technologii sezonowania materiałów elektrodowych.

CARBON EFB doskonale sprawdzi się w pojazdach z systemem Start/Stop, podczas szczególnie wymagającej jazdy miejskiej (duża ilość zatrzymań), ale także i w innych modelach aut jako akumulator klasy premium. Nie straszne mu także mroźne, zimowe poranki, gdyż CARBON EFB ma o 30% więcej mocy rozruchowej, niż standardowy akumulator serii PLUS.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty