Wszystko
o samochodach

Porady / Samochód zimą

Zasłona chłodnicy

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Witold Blady: W zimie niektórzy kierowcy montują na atrapie chłodnicy osłony powietrza. Przyspiesza to nagrzewanie zimnego silnika, lecz wymaga kontrolowania temperatury cieczy chłodzącej. Aby zapobiec wychłodzeniu silnika zimą, można montować przesłony zamykające wlot powietrza do chłodnicy.

Aby zapobiec wychłodzeniu silnika zimą, można montować przesłony zamykające wlot powietrza do chłodnicy.

 

W czasie występowania niskich temperatur wielu kierowców zauważa zwiększone zużycie paliwa oraz powolne nagrzewanie się jednostki napędowej i wnętrza pojazdu. Fot. Witold Blady: W zimie niektórzy kierowcy montuj± na atrapie ch³odnicy os³ony powietrza. Przyspiesza to nagrzewanie zimnego silnika, lecz wymaga kontrolowania temperatury cieczy ch³odz±cej.  

 

Najczęściej są one montowane na atrapie chłodnicy. Jest to rozwiązanie skuteczne w mroźne dni, gdyż odcina się część strumienia zimnego powietrza, które intensywnie odbiera ciepło z chłodnicy i komory silnika. Należy podkreślić, że we współczesnych samochodach drugi strumień powietrza jest kierowany na dolną część chłodnicy przez otwory umieszczone w zderzaku i tych otworów zaślepiać nie należy.

Po założeniu osłony trzeba kontrolować wskazania przyrządu mierzącego temperaturę płynu chłodzącego. Przesłon nie należy stosować, gdy przez atrapę chłodnicy czerpane jest powietrze do chłodnicy powietrza turbosprężarki lub do filtra powietrza zaopatrującego jednostkę napędową. Wraz z nadejściem wiosny osłonę trzeba zdjąć.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • pirates69 (gość)

    .... bez sensu. W samochodach zainstalowane jest urządzenie/termostat, które odcina w 100% obieg płynu chłodniczego od chłodnicy kiedy on jest zimny. Takie metody można zastosować np w Żuku. Robiłem próby z nowszymi samochodami w zimie i stosowanie przysłon chłodnicy nie poprawiło szybszego zagrzania silnika.

  • ROBO (gość)

    MASZ ZAPEWNE ZUKA I TAK GADASZ A MOZE MAMSZ 126 P I TAM CHCIALES PRZYSLONIC CHLODNICE ??? OTY TYGość: pirates69

  • Dominik (gość)

    Nie powiedzialbym,ze to jest bez sensu.Termostat moze i doprowadzi do nagrzania sie silnika,tyle ze po tym jak sie otworzy,silnik znow sie wychlodzi"na trasie",a termostat z powrotem sie nie skurczy.

  • czt (gość)

    Taaaak, to może jeszcze zasłonimy przednią szybę. Pomysł godny buraka zakładajacego owiewki.

  • mk (gość)

    pirates69 nie do konc masz racje, ja w swoim SC zxawsze zaslaniam wlot ale nie caly, tak w 50-70% /plastikowa dykta z otworami wiekszymi/ i autko sie ladnie i szybko nagrzewa ale nie przegrzewa, w kabinie mam cieplutko co w wielkie mrozy jest calkiem pozytywne.

  • zielaki (gość)

    Osłabiacie mnie, popieram Człowieka który napisał ze pomysł nadaje sie do zuka czy syreny Niemcy tak wymyslili te samochody bez zadnego zamykania chłodnicy, na zachodzie nikt nawet o tym nie pomysli !!!!!!!!!

  • niepokorny666 (gość)

    Autor tego artykułu ma chyba syrenke lub jakis inny wynalazek.Do aut niemieckich nie jest wskazane stosowanie jakiejkolwiek tektury czy dykty. Silnik ma grzac bez tekturo-tuningu w wykonaniu buraka z Pcimia Dolnego.

  • Gaiger (gość)

    Dominik jak temperatura spada termostat sie zamyka/kurczy. Po zasłonieniu silnik nagrzewa się szybciej tylko dlatego że powietrze nie chłodzi tak mocno miski olejowej i bloku, bo chłodnica i tak jest zimna. Każde nowsze auto było projektowane między innymi na zime więc fabryki lepiej nie poprawiac. Chyba że ktoś chce przegrzac silnik. Bo ta "porada" to dobra droga do tego. Przy sprawnym termostacie nie ma bata, musi grzac.

  • akogo (gość)

    widze że wszyscy znają się na mechanice poczytajcie jak działa układ chłodzenia w waszym aucie to się dowiecie że przy zamkniętym termostacie i tak przepływa przez chłodnicę płyn z silnika (tak zwany mały obieg)

  • Gaiger (gość)

    Akogo a możesz mi powiedziac którędy, jeżeli termostat zamyka wlot? Mały obieg omija chłodnice i jeżeli coś ci przepływa przez nią zanim silnik się rozgrzeje to znaczy tylko że masz termostat do wymiany. Poztym w większości nowszych aut małym obiegiem jest nagrzewnica i cienki wężyk znad termostatu do pompy służący odpowietrzeniu jego obudowy.

  • ADrian (gość)

    A co sądzicie o zasłonie akumulatora cienkimi gąbkami w okresie zimowym? Tak, aby tylko trochę był widoczny. Pomaga to w uruchomieniu silnika w niskich temperaturach?

  • wkrajkoala (gość)

    pupę przysłaniajcie dyktą, oczywiście jeśli Wam zamarza!

  • kosa2104

    ja bym załorzył dykte i owinoł śilnik ciepłym kocem a pod miskę olejową włorzył termofor napewno będzie ciepło. SPRAWNE AUTO ZE SPRAWNYM TERMOSTATEM ZUPEŁNIE WYSTARCZY. zasłanianie chłodnicy w nowym aucie miało by sens przy minus 40,50 stopniach . a nie jak u nas przy minus 5

  • kosa2104

    mk to wymień sobie termostat i będzie ok ...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości