Nowy Hyundai jest kolejnym już autem zaprojektowanym w niemieckim studiu projektowym w Russelheim, dzięki czemu design i40 powinien przypaść do gustu europejskim klientom. Jak mówi Thomas Burkle, szef Hyundai Europe: "Chcieliśmy odejść od wyglądu typowego sedana i stworzyć samochód, który w kształcie jest niski i posiada wydłużoną linię dachu, dzięki czemu jego sylwetka przypominała auta typu coupe."
**CZYTAJ TAKŻE
Hyundai zmienia swoje obliczeHyundai Genesis Coupe**
Pomimo takiego rozwiązania, producent zapewnia, że pasażerowie w środku odnajdą wystarczająco dużo miejsca na głowę oraz nogi zarówno w przedniej, jak i tylnej części auta.
Koreańczycy spodziewają się sprzedaży w Europie na poziomie około 60 tys. sztuk rocznie. Hyundai chce także zwiększyć swój udział w rynku z obecnych 2,8 proc. do ponad trzech.
Pod maską i40 odnajdziemy znane już jednostki benzynowe oraz Diesla. Turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1.7 litra, będzie generował 115 lub 136 KM. Podstawową jednostką benzynową będzie sprawdzone już 1.6 litra o mocy 140 KM. Dla fanów szybkiej jazdy Hyundai przygotował także dwulitrowy, turbodoładowany silnik GDI o mocy 175 KM. Pozwala on na rozpędzenie tego sedana do 100 km/h w 9,7 sekundy.
Pomimo dużej mocy producent zapewnia, że i40 z tym silnikiem potrzebuje średnio tylko 7 litrów paliwa na 100 km. Z kolei najbardziej oszczędna, 115-konna jednostka wysokoprężna zużywa zaledwie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km.
Miejsce premiery nie jest przypadkowe. W Hiszpanii udział limuzyn segmentu D sięga 40 proc., podczas gdy w np. Wielkiej Brytanii zainteresowanie tymi pojazdami spadło do tego stopnia, że Ford zdecydował się na wycofanie z oferty sedana Mondeo.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?