Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Zdradliwe szutry Portugalii

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot: LOTOS Rally Team Dziś startuje czwarta runda Mistrzostw Świata – Rajd Portugalii. Europejska runda będzie pierwszą, podczas której w kategorii WRC wystartują Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem, a w WRC2 Robert Kubica z Maćkiem Baranem. Dla załogi LOTOS Rally Team Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka będzie to czwarty w tym roku start w Mistrzostwach Świata.

Rajd Portugalii rozgrywany w terminie 12-14 kwietnia br. uważany jest za najtrudniejszy szutrowy rajd tegorocznych rund WRCFot: LOTOS Rally Team Wąskie drogi, ślepe szczyty, drzewa i kamienie mogą spowodować wiele niebezpiecznych sytuacji na trasie.  Przy wysokich temperaturach ilasta nawierzchnia robi się twarda i szorstka, co wpływa na szybkie zużycie opon, a w przypadku opadów deszczu nawierzchnia staje się bardzo śliska.

 „Podczas zapoznania towarzyszyły nam opady deszczu i mgła, wiec miejscami trasa była śliska, ale pogoda ma się poprawiać i podczas rajdu spodziewamy się suchej nawierzchni. Portugalskie szutry są bardzo wymagające dla opon. Testy pokazały jak trudno będzie zarządzać oponami, których na trzy dni zmagań rajdowych mamy tylko 24. W piątek czekają nas jedne z najdłuższych dojazdówek. Na superoes rozgrywany w Lizbonie musimy przejechać 240 kilometrów na oponach szutrowych i wrócić do Parc Ferme w Faro. Biorąc pod uwagę fakt, że nie mamy serwisu podczas piątkowych odcinków na pewno będziemy musieli Michał Kościuszko Fot: LOTOS Rally Teamoszczędzać opony również na dojazdówkach. Podczas Rajdu Portugalii będziemy jedną z dwóch załóg, które testowo będą emitowały on-board w czasie rzeczywistym. Mam nadzieję, że dzięki relacjom on line wzrośnie zainteresowanie kibiców rajdami samochodowymi na całym świecie.” – powiedział Michał

Tegoroczna trasa Rajdu Portugalii składa się z 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 386,73 kilometrów oesowych.

W piątek zawodnicy mają do pokonania 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 80 kilometrów oesowych, w tym podobnie jak w ubiegłym roku superoes w Lizbonie w odwrotnej kolejności startu kierowców. W tym dniu zawodnicy łącznie pokonają 746,28 kilometrów w tym 665 kilometrów dojazdówek.

Drugi dzień zmagań rajdowych to 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 158,54 kilometrów oesowych. Odcinek Loulé, liczący w tym roku 22.78km będzie pokonywany w odwrotnym kierunku w stosunku do trasy z ubiegłego roku.

Ostatni dzień rajdu zapowiada największe zmiany w tegorocznym Rajdzie Portugalii. Nowy Almodôvar liczy w tym roku 52.3 kilometry oesowe i jest jednym z najdłuższych odcinków szutrowych w tegorocznym kalendarzu WRC. Będzie on pokonywany przez zawodników dwukrotnie. Łącznie w niedzielę zawodnicy przejadą 147,64 kilometry oesowe.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości