Popularny „ogórek”, czyli Jelcz 043, który w latach 60., 70. i 80. woził pasażerów PKS-u i Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, poczciwe Syrenz i dostojne Warszawy, Maluchy, które zmotoryzowały nasz kraj, oraz duże Fiaty i Polonezy, o jakich w PRL-u marzył każdy Polak, można było podziwiać w niedzielę w Opolu.
zobacz także Zlot samochodów PRL-u - galeria zdjęć
Na parkingu Centrum Handlowego Turawa Park odbył się I Opolski Zjazd Pojazdów PRL-u. Można tam było zobaczyć również Trabanta, Skodę 105, Nysę, rosyjskiego GAZ-a oraz jednoślady: Komara, Jawy i MZ-tki.
Jednym z ciekawszych samochodów była Warszawa 201 z 1960 roku. Samochód należy do Marka Martyniszyna z Kluczborka. - Kupiłem ją w 1995 roku, ale musiałem wyremontować - mówi pan Marek.
Odrestaurowana Warszawa na ulice wyjechała ponownie w 2010 roku. Samochód wygląda jakby wczoraj opuścił fabrykę. - Jeżdżę nią od święta, na festyny i zloty - mówi Marek Martyniszyn. - Po pierwsze szkoda samochodu, po drugie zbankrutowałbym. Auto pali nawet 18 litrów benzyny na 100 kilometrów.
Innym ciekawym samochodem za zlocie był produkowany w latach 50. w Mielcu Mikrus. Auto wprawiane jest w ruch dzięki dwucylindrowemu i dwusuwowemu silnikowi o pojemności 296 cm sześc.
Umieszczony jest on z tyłu i napędza tylne koła. Jego moc to 14,3 KM, co pozwala na rozpędzenie autka do 90 km/h. Prawdziwymi rarytasami były też dwa Fiaty 125 – w wersji pickup i sanitarka.
Sławomir Draguła
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?