Zmiana przepisów UE ws. badań technicznych motocykli

(mm)
Fot: Philips
Fot: Philips
UE pracuje nad zmianą przepisów dotyczących podniesienia standardu badań technicznych jednośladów. Eurodeputowani opowiedzieli się za wprowadzeniem regularnych inspekcji motocykli od 2016 roku i pojazdów motorowerowych od 2018 roku.
Fot: Philips
Fot: Philips

Jak wynika z policyjnych statystyk, w Polsce, w 2012 roku motocykliści byli sprawcami 994 wypadków, w których zginęło łącznie 151 osób, a aż 1046 zostało rannych. Najwięcej wypadków wydarzyło się w lipcu i sierpniu. Ich przyczyną często oprócz brawury jest także zły stan techniczny jednośladów. Zdaniem ekspertów UE już co dwunasty wypadek z udziałem motocyklistów wynika z defektów technicznych tych pojazdów.

W Parlamencie Europejskim odbyło się głosowanie w sprawie projektu zmiany przepisów decydujących o przydatności pojazdów do ruchu drogowego. Ważną kwestią był właśnie stan techniczny motocykli i motorowerów. Eurodeputowani opowiedzieli się za wprowadzeniem regularnych inspekcji motocykli od 2016 roku i pojazdów motorowerowych od 2018 roku.

W niektórych krajach UE, motocykle nie są objęte obowiązkowym badaniem technicznym. W Polsce motocykl podlega pierwszemu przeglądowi po trzech latach od daty pierwszej rejestracji, a kolejnemu po dwóch latach. Następnie badania odbywają się co rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty