Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37166 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Zmiany w palecie silnikowej serii T5 i Amaroka

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot: Volkswagen Oferta serii T5 została poszerzona o pakiet BMT dla jednostki 2.0 TDI o mocy 180 KM. Volkswagena Amaroka otrzymał zaś nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa.

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z Fot: Volkswagennajmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 132 kW/180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT można połączyć zatem ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Transporter Furgon z silnikiem 132 kW/180 KM z BlueMotion Technology, z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa zaledwie 7,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Multivan 7,3 litra). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 187 g/km (Multivan 192 g/km).

Modele serii T5 z silnikiem TDI 132 kW z BlueMotion Technology w połączeniu z przekładnią DSG i komputerem pokładowym Plus posiadają funkcję wolnego biegu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracował na biegu jałowym. Dzięki temu samochód może toczyć się z mniejszymi oporami i zaoszczędzić paliwo. Funkcja wolnego biegu jest dezaktywowana m.in. przez wciśnięcie hamulca. To rozwiązanie, przy odpowiednio przewidującym sposobie Fot: Volkswagenjazdy, pozwala jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.

Maksymalna moc dwulitrowej jednostki Amoraka wykorzystującej wtrysk Common Rail dostępna jest przy 3.500 obr/min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm dostępny jest w zakresie od 1.600 do 2.250 obr/min. Dzięki takim wartościom Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h). Pomimo znacznej poprawy osiągów, średnie spalanie Amaroka z nowym silnikiem nie zwiększyło się, auto wyposażone w BlueMotion Technology zużywa średnio 6,8 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o nowe elementy obejmujące min. system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.  

Fot: Volkswagen

Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    T5 z takim biturbo to już musi nieźle poruszać się, nawet zapakowana. 400Nm robi swoje.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Amarok zdjęcia

Volkswagen Amarok dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volkswagen Transporter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Amarok Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł