Audi A1 i A3 z systemem wyłączania cylindrów

(pp)
Fot. Audi
Fot. Audi
Tegoroczna oferta Audi A1 oraz A3 z silnikami 1.4 TFSI wzbogaci się o system deaktywacji dwóch cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Dzięki temu, najmniejsze kompakty niemieckiego producenta będą się odznaczały mniejszym zużyciem paliwa.
Fot. Audi
Fot. Audi

Przypomnijmy, że zaprezentowane w 2012 roku rozwiązanie koncernu Volkswagena pozwala na "wyłączenie" drugiego i trzeciego cylindra podczas spokojnej jazdy z prędkościami obrotowymi do 4 tys. obr./min. Gdy tylko kierowca mocniej wciśnie pedał gazu, komputer samoczynnie uruchomi wspomniane cylindry. Główną zaletą tego rozwiązania jest oczywiście oszczędność paliwa. Według producenta, system pozwala na obniżenie zużycia o ok. 0,6 l/100 km.

W przypadku modelu A1, 140-konna jednostka 1.4 TFSI zadowala się średnio 4,7-litrami benzyny na każde 100 km, zaś większe A3 Sportback zużywa o 0,2 l paliwa więcej.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty