- "Doświadczenie zdobyte przy konstrukcji tego samochodu zostanie wykorzystane w przyszłych modelach Audi, lecz dalsze prace nad A2 zostały zawieszone" - tak o przyszłości tego pojazdu powiedział jeden z pracowników niemieckiej marki.
Model A2 miał stanowić konkurencję dla BMW i3. Auto posiadało podwójną podłogę, w której umieszczono litowo-jonowe baterie. Przednie koła były napędzane przez 115-konny silnik elektryczny, a zasięg A2 miał wynosić ok. 200 kilometrów. Co ciekawe, uzupełnienie energii zajmowało tylko 4 godziny.
Decyzja Audi ma najprawdopodobniej związek ze słabnącym popytem na auta elektryczne. Kilka tygodni temu General Motors postanowiło wycofać się z projektu Adam EV. Z kolei Nissan w 2012 roku znalazł nabywców na zaledwie 6,8 tys. egzemplarzy modelu Leaf, podczas gdy pierwotne plany zakładały osiągnięcie sprzedaży na poziomie 20 tysięcy sztuk.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?