Auto bez kierowcy za 10 lat

(ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Szef Audi Rupert Stadler potwierdza: „System zdalnego sterowania pojawi się w wyposażeniu naszych samochodów już w ciągu najbliższych dziesięciu lat"

Praktyczne testy systemu zdalnego sterowania samochodem, przeprowadzone przez Audi przed trzema tygodniami na targach

Fot: Audi
Fot: Audi

Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Teraz producent po raz pierwszy mówi o konkretnym terminie wprowadzenia produktu na rynek. „Zakładamy, że seryjna produkcja samochodów wyposażonych w system zdalnego sterowania będzie możliwa już w ciągu najbliższych dziesięciu lat" – stwierdził prezes zarządu Audi Rupert Stadler na 19. Dorocznym Kongresie niemieckiego dziennika „Handelsblatt“ w Monachium.

Audi pokazało na targach CES, w jaki sposób autopilot, na życzenie kierowcy, może przejąć w ruchu ulicznym kontrolę nad kierownicą. Teraz organy ustawodawcze muszą wypowiedzieć się na temat regulacji związanych z odpowiedzialnością za system zdalnego sterowania samochodem, w tym z odpowiedzialnością cywilną. Według szefa Audi nie ulega przy tym wątpliwości, że: „W przypadku marki stosującej tak zaawansowane rozwiązania jak Audi, kierowca zawsze będzie sam decydował,
kiedy zechce skorzystać z tego wsparcia.“ Rupert Stadler jest przekonany także o tym, że innowacyjne usługi wykraczające poza tradycyjne możliwości pojazdów, staną się w przyszłości znaczącym czynnikiem zwiększenia zysków ze sprzedaży.

W zakresie rozbudowy systemów wsparcia, kluczowym obok stosowania sensorów elementem, będzie w przyszłości także skomunikowanie samochodu z kierowcą, internetem i infrastrukturą. Audi connect oferuje klientom kompleksowe usługi, możliwe dzięki inteligentnemu połączeniu rozwiązań osadzonych w tzw. chmurach obliczeniowych (ang. cloud computing). Należą do nich m. in. informacje drogowe online, mapy Google Earth i Street View, informacje o pogodzie, informacje o połączeniach lotniczych i kolejowych oraz dostęp do portali społecznościowych Facebook i Twitter.

Audi w swoich pojazdach oddzieliło cykle rozwojowe oprogramowania pokładowego, np. kart graficznych czy jednostek odpowiedzialnych za pracę multimediów, od trwających kilka lat cyklów rozwojowych pojazdów. Dzięki temu, możliwa jest ich bieżąca aktualizacja, dostosowująca systemy do najnowszych rozwiązań z dziedziny elektroniki i oprogramowania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty