Firmy wejdą na plac budowy A2 po tym jak GDDKiA zerwała umowę z chińskim konsorcjum Covec. Kontrakty nie zostały jeszcze podpisane, ponieważ Dolnośląskie Surowce Skalne czekaja na finalne gwarancje bankowe. Dokument ten jest zabezpieczeniem na wypadek nienależytego wykonania, kar dla wykonawcy za opóźnienia lub zerwanie kontraktu.
**CZYTAJ TAKŻE
Zmiany na autostradzie uwzględnione w AutoMapieAutostrada A2 Konin - Stryków od lipca płatna
**
Do tej pory najszybciej, bo w ciągu prawie 20 miesięcy, wybudowano około 100-kilometrowy odcinek autostrady A2 ze Strykowa do Konina.
Eurovia i DSS chcą jak najszybciej rozpocząć pracę na A2. Warunek polskiego rządu to przejezdność drogi w trakcie trwania Euro 2012 nawet, jeśli nie będzie gotowa w 100%.
"Jeszcze nikt na świecie w przeciągu 10 miesięcy, z których część to zima, nie zbudował autostrady. Wątpię, że uda się to w Polsce. Chyba, że rząd wpuści kibiców na plac budowy" - mówi "Gazecie Prawnej" Adrian Furgalski, analityk rynku infrastrukturalnego.
Przy realizacji robót Eurovia będzie korzystać ze wsparcia partnera z konsorcjum, którym jest Warbud. Dolnośląskie Surowce Skalne będą współpracowały z niemiecko-czeską firmą Bogl and Krysl.
Covec miał wybudować odcinek C o długości 20 km, którym teraz zajmie się DSS za 534,5 mln zł, a Eurovii przypadł odcinek A o długości 29,2 za 754,5 mln zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?