Plan niemieckiej marki zakłada rozciągnięcie linii wysokiego napięcia nad autostradami, z których miałyby korzystać tiry i ciężarówki wyposażone w hybrydowe układy napędowe. Podczas jazdy po zwykłych drogach publicznych, pojazdy te korzystałyby z jednostek wysokoprężnych. Jednak po wjechaniu na autostradę, kierowca uruchamiałby pantograf łączący ciężarówkę z linią wysokiego napięcia. Silnik diesla byłby wówczas wyłączany, a droga pokonywana wyłącznie dzięki energii elektrycznej.
W ten sposób znacząco spadłoby zużycie paliwa, a także emisja szkodliwych substancji do atmosfery. Niestety, zastosowanie tego rozwiązania na szeroką skalę wiązałoby się również z dużymi wydatkami na przebudowę infrastruktury drogowej.
Działanie tego systemu widoczne jest na poniższym filmie:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?