Największą zmianą w stosunku do wersji coupe, jest oczywiście zdejmowany dach typu targa. Lamborghini zdecydowało się na nowe rozwiązanie i zamiast brezentu, jak w przypadku poprzednika, zastosowano włókno węglowe. Pozwoliło to na zmniejszenie masy tego elementu do zaledwie 6 kg. Dwuczęściowy dach można zdemontować ręcznie w krótkim czasie i umieścić w specjalnie wyprofilowanej wnęce wewnątrz bagażnika.
Po wykonaniu tej czynności, Aventador może się rozpędzić do prędkości 350 km/h, osiągając wcześniej 100 km/h w czasie 3 sekund. Pozwala na to 700-konny silnik V12, który znany jest już z modelu Aventador Coupe. Co ciekawe, wyposażono go w system start&stop, a także dezaktywacji połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej.
W stosunku do wersji coupe, pojazd posiada dwa nowe rozwiązania. Pierwszym z nich jest specjalnie wyprofilowana tylna szyba, która kontroluje przepływ powietrza i pozwala usłyszeć dźwięk jednostki V12, zamiast szumu wiatru. Drugą nowością jest specjalny deflektor niwelujący zawirowania powietrza w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem.
Zmianom uległa także pokrywa silnika, która teraz składa się z dwóch kolumn sześciokątnych okien. Dodatkowo, przeprojektowano również tylne słupki zintegrowane z wlotami powietrza. Ich kształt pozwala zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów w przypadku dachowania.
Klienci będą mogli zamówić Aventadora Roadster w nowym kolorze Azzuro Thetis, który nawiązuje do modelu Miura z 1968 roku.
Ceny tego modelu będą się zaczynały od 300 tys. euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem 2013 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?