BMW na 84. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2014

(ip)
BMW 2 Series Active Tourer, Fot: BMW
BMW 2 Series Active Tourer, Fot: BMW
Prezentując kilka premier europejskich i światowych, BMW wykorzystuje tegoroczny salon samochodowy w Genewie do przedstawienia nowych samochodów seryjnych, powstałych by sprostać obecnym wymaganiom klientów. Światową premierę świętują: BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 4 Gran Coupe i druga generacja BMW X3. Po raz pierwszy pokazane zostaną w Europie BMW serii 2 Coupe, BMW M3 Limousine i BMW M4 Coupe. BMW Group będzie również prezentować model i3 oraz sportowy samochód BMW i8.

BMW serii 2 Active Tourer

BMW 2 Series Active Tourer, Fot: BMW
BMW 2 Series Active Tourer, Fot: BMW

BMW serii 2 Active Tourer to drugi członek rodziny BMW serii 2 po modelu Coupe. Nowe turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet technologiczny EfficientDynamics oraz rozbudowana łączność w ramach BMW ConnectedDrive są środkami do uzyskania nowych standardów radości z jazdy. Aby spełnić szczególne wymagania wobec samochodów kompaktowych w dziedzinie wszechstronności i funkcjonalności, BMW zastosowało w serii 2 Active Tourer napęd na przednie koła, zestrojony tak, by w pełni zaspokoić oczekiwania stawiane wobec auta z logo BMW.


BMW 4 Series Gran Coupe Fot: BMW
BMW 4 Series Gran Coupe Fot: BMW

BMW serii 4 Gran Coupe

Nowy model BMW serii 4 Gran Coupe to pierwsze 4-drzwiowe coupe BMW w klasie średniej premium i wyraz konsekwencji w rozszerzaniu palety modelowej. Po BMW serii 4 Coupe i Cabrio, Gran Coupe jest trzecim modelem nowego typoszeregu BMW serii 4, która dzięki swym dopracowanym proporcjom wydaje się dłuższa, szersza i dynamiczniejsza niż jakikolwiek model klasy średniej dotąd. BMW serii 4 Gran Coupe łączy w sobie optyczne cechy dwudrzwiowego coupe z funkcjonalnością czworga drzwi i wielkim bagażnikiem pod szeroko otwieraną klapą. Od początku sprzedaży dostępnych będzie pięć silników – ultranowoczesnych, mocnych i oszczędnych, rozwijających moce od 105 kW/143 KM w BMW 418d Gran Coupe (spalanie miasto/trasa/średnio 5,4/4,0/4,5 l/100 km, emisja CO2 119 g/km) po 225 kW/306 KM w BMW 435i Gran Coupe (11,4/6,2/8,1 l/100 km, 189 g/km).

BMW X3

BMW X3 Fot: BMW
BMW X3 Fot: BMW

W roku 2003 BMW, wypuszczając na rynek model X3, stworzyło nowy segment: SAV (Sports Activity Vehicle) klasy średniej. Nowe BMW X3 wyjeżdża na rynek, by dowieść swej pozycji lidera w tym segmencie. Dwa nowe silniki wysokoprężne rozwijające wyższą moc, ale znów zużywające mniej paliwa, pozwalają po raz kolejny poprawić osiągi z jednoczesnym ograniczeniem emisji szkodliwych substancji. Design karoserii i kabiny nowego BMW X3 odzwierciedla zmiany w stylistyce marki, a jednocześnie podnosi użyteczność auta dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby klientów.


BMW 2 Series Coupe, Fot: BMW
BMW 2 Series Coupe, Fot: BMW

BMW serii 2 Coupe

Ten model świętuje w Genewie europejską premierę. BMW serii 2 Coupe odróżnia się od serii 1 dzięki kompletnie odmiennemu designowi, nieco większym rozmiarom, palecie silnikowej i zestrojeniu układu jezdnego z myślą przede wszystkim o sportowych osiągach, i dzięki obfitszemu wyposażeniu seryjnemu. Dwudrzwiowe, 4-miejscowe BMW serii 2 Coupe wprowadza ponownie do segmentu kompaktowego najważniejsze, nieomylnie wiązane z marką BMW cechy, jak wyrafinowana technologia zawieszeniowa, doskonały rozkład masy 50:50 oraz tylny napęd, zapewniający typowe dla BMW własności jezdne.

BMW M3 Limousine i BMW M4 Coupe

BMW M3 Sedan, Fot: BMW
BMW M3 Sedan, Fot: BMW

Oba modele świętują swe premiery europejskie w Genewie, przy czym BMW M GmbH pokazuje na ich przykładzie swe nowe podejście do wyczynowego auta. Zupełnie nowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy o 6 cylindrach z technologią M TwinPower Turbo rozwija maksymalnie 317 kW/431 KM i moment obrotowy 550 Nm – przy czym ta druga wartość przekracza osiągi poprzednika aż o niemal 40%! Zużycie paliwa i emisja zostały zredukowane o ok. 25%. Oba modele z opcjonalną 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową M DCT osiągają 100 km/h w czasie 4,1 s.


BMW i8, Fot: BMW
BMW i8, Fot: BMW

BMW i3 oraz BMW i8

Marka BMW i prezentuje dwa swoje modele: pierwszy wielkoseryjny samochód napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym oraz sportowy bolid już dziś okrzyknięty najbardziej zaawansowanym pojazdem świata. Te dwa samochody reprezentują nową, silnie zogniskowaną na działaniach proekologicznych interpretację doznań premium. Zarówno elektryczne silniki, jak i wysokowydajne, wysokonapięciowe baterie litowo-jonowe opracowane zostały przez BMW Group – w wersjach dostosowanych do odpowiednich modeli. Innym specjalnym elementem powstałym ekskluzywnie dla BMW i jest architektura LifeDrive ze szkieletem kabiny wykonanym z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP), który odgrywa ogromną rolę w minimalizacji mas aut. BMW i8 jest pierwszym na świecie seryjnym samochodem, który może być wyposażony w laserowe lampy główne opracowane przez BMW, które zapewniają 3-ktrotnie wyższą intensywność oświetlenia i 2-krotnie większy zasięg świateł drogowych w porównaniu z konwencjonalnymi reflektorami, są też ekstremalnie energooszczędne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty