BMW serii 5 Touring już w sprzedaży

łm
Od poniedziałku 14 czerwca na polskim rynku dostępny jest BMW serii 5 Touring trzeciej generacji.
fot. BMW
fot. BMW

Auto wyposażone jest (standardowo lub na życzenie) we wszystkie innowacje, nowinki techniczne i elementy bezpieczeństwa limuzyny serii 5, takie jak aktywny układ kierowniczy, układ Dynamic Drive, wyświetlacz Head-Up, reflektory adaptacyjne. Ponadto, w stosunku do swego poprzednika, wyposażone jest w jeszcze większy i bardziej wszechstronny bagażnik, z dostępem poprzez automatycznie otwieraną klapę tylną.

Nowe BMW serii 5 Touring wchodzi na rynek w wersjach 525i i 545i oraz 525d i 530d. Z wyjątkiem znanego już z poprzedniego modelu 2,4-litrowego rzędowego silnika benzynowego z układem Bi-VANOS w BMW 525i, pozostałe trzy silniki są nowością w BMW serii 5 Touring. Modele 520i i 530i zostaną wprowadzone na rynek wiosną 2005 r.

fot. BMW
fot. BMW

Nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l, ma moc 177 KM. Model 525d z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy, a w cyklu pomiarowym UE zużywa tylko 7,0 litrów paliwa na 100 kilometrów. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 225 km/h.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 l i mocy 218 KM, znany jest już z limuzyny serii 5 i serii 7. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 7,2 l model 530d Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h w  7,2  sekundy i osiąga prędkość maksymalną 242 km/h.

fot. BMW
fot. BMW

Ośmiocylindrowy, aluminiowy silnik o pojemności 4,4 l i mocy 333 KM pozwala BMW 545i Touring uzyskać osiągi prawdziwego samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, a średnie zużycie w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,3 l na 100 kilometrów.

Wszystkie modele BMW serii 5 Touring wyposażone są standardowo w sześciobiegową skrzynię ręczną. Na życzenie dostępna jest sześciobiegowa skrzynia automatyczna z funkcją Steptronic, a dla modelu 545i alternatywnie również sportowa sześciobiegowa skrzynia SMG.

fot. BMW
fot. BMW

Podobnie jak limuzyna serii 5, nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest w układ jezdny wykonany w całości z aluminium; specjalna konstrukcja zespolonej osi tylnej, stworzona na potrzeby touringa, zapewnia całkowicie płaską podłogę bagażnika oraz bardzo szeroki bagażnik. Wszystkie modele BMW serii 5 Touring wyposażone są standardowo w automatyczną regulację poziomu zawieszenia poprzez amortyzatory pneumatyczne osi tylnej, dzięki czemu komfort jazdy nie zmienia się niezależnie od stanu załadowania. Na trakcję i dynamikę jazdy korzystnie wpływa też obciążenie osi tylnej wynoszące ok. 52 procent masy pojazdu.

Właściwości układu jezdnego w BMW serii 5 Touring można zwiększyć za pomocą aktywnego układu kierowniczy czy systemu minimalizacji przechyłów bocznych Dynamic Drive. Dla kierowców o szczególnie sportowych ambicjach dostępne jest też na życzenie sztywniejsze, obniżone zawieszenie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty