Z zewnątrz, designerzy BMW postawili na ewolucję stylizacji, a nie rewolucję. Charakterystyczne nadwozie zyskało bardziej wyrazisty kształt - mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy, profilowane linie boczne biegnące ponad wydatnymi nadkolami oraz poziome linie i masywne powierzchnie w tylnym pasie. Z tyłu, uwagę zwraca aktywny tylny spoiler.
Nabywcy, którzy zdecydują się na indywidualną konfigurację nadwozia i wnętrza mogą uzupełnić podstawowe wyposażenie auta o pakiet M Sport oraz pakiety stylizacyjne Pure Experience i Pure Excellence.
Standardowy układ napędu na cztery koła BMW xDrive (z wyjątkiem modelu BMW X5 sDrive25d) może zostać uzupełniony o układ Dynamic Performance Control oferowany w ramach opcjonalnych pakietów zawieszenia adaptacyjnego Dynamic i Professional. Adaptacyjne zawieszenie M, dostępne w ramach pakietu M Sport, również obejmuje układ Dynamic Damper Control i zawieszenie pneumatyczne przy tylnej osi, a dodatkowo oferuje sportowe zestrojenie całego układu. Z kolei pakiet zawieszenia Professional łączy w sobie cechy pakietów Comfort i Dynamic, w związku z czym kierowca może dowolnie zmieniać ustawienia z komfortowych na dynamiczne.
W skład wyposażenia wchodzą m.in.: wyświetlacz standardowo instalowanego systemu operacyjnego iDrive o przekątnej do 10,25 cala, kontroler dotykowy, system audio Bang & Olufsen High End Surround Sound System oraz nowy system rozrywki pokładowej dla pasażerów siedzących z tyłu z dwoma wyświetlaczami.
W momencie debiutu rynkowego w gamie jednostek napędowych znajdzie się silnik benzynowy V8 produkujący 450 KM w modelu BMW X5 xDrive50i, sześciocylindrowa, rzędowa jednostka wysokoprężna o mocy 258 KM (xDrive30d) oraz sportowy diesel M Performance pracujący pod maską BMW X5 M50d. Wszystkie wersje spełniają normy emisji EU6.
Producent zapewnia nie tylko lepsze osiągi, lecz również większą wydajność w stosunku do modelu poprzedniej generacji. Udało się to osiągnąć m.in. dzięki niskiemu oporowi aerodynamicznemu. Wynosi on 0,31. Wersja xDrive30d zużywa średnio 6,2 l/ 100 km.
Ceny nowego BMW X5 nie są jeszcze znane.
Wersja | Pojemność silnika (ccm) | Moc (KM) | Moment obr. (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | Prędkość maks. (km/h) | Zużycie paliwa (l./100 km) | Emisja CO2 (g/km) |
xDrive50i | 4395 | 450 | 650 | 5,0 | 250 | 10,4 | 242 |
xDrive30d | 2993 | 258 | 560 | 6,9 | 230 | 6,2 | 162 |
M50d | 2993 | 381 | 740 | 5,3 | 250 | 6,7 | 177 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody