Dotychczas, jednostkami napędowymi, którymi zajmował się Brabus, były silniki V8 i V12. Tym razem jednak priorytetem nie była wysoka moc, lecz jak najmniejsze zużycie paliwa. Dlatego też, niemiecka firma zdecydowała się na wykorzystanie 2.2-litrowego silnika wysokoprężnego.
System opracowany przez Brabusa i firmę Protean Electric składa się z czterech niewielkich silników elektrycznych, które zostały zintegrowane z kołami pojazdu. Zapewniają one dodatkowe 110 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje wyposażonej w ten układ Klasie E zaledwie 7,4 sekundy, przy zużyciu paliwa niższym o 30% od standardowego.
Nie wiadomo jednak, kiedy to rozwiązanie trafi do oficjalnej sprzedaży.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?