Branża leasingowa w Polsce

(ip)
Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse
Mimo europejskiego kryzysu i coraz gorszych wyników krajowej gospodarki, polski rynek Car Fleet Management (CFM) ma się dobrze i wciąż notuje wzrost.

Trudna sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego, nie przekłada się na kryzys w branży leasingowej. Mimo że producenci aut

Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

odnotowują spadek sprzedaży, liczba klientów firm wynajmujących pojazdy stale wzrasta. „Przewiduję, że kondycja firm CFM nie powinna zostać zachwiana, z powodu słabnącej sprzedaży nowych samochodów. Mimo, że w przypadku klientów indywidualnych zainteresowanie kupnem nowego samochodu rzeczywiście spada, firmy nadal chętnie kupują auta do swoich flot i co ważne – coraz częściej wybierają rozwiązanie w postaci usług wynajmu długoterminowego floty” – zauważa Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Co jest powodem tak szerokiego zainteresowania firm usługami sektora CFM? W trudnych czasach kluczowe znaczenie dla klientów ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę. Równie ważnym argumentem dla przedsiębiorców jest brak konieczności zamrażania własnych środków finansowych. Co więcej, raty wynajmu stanowią koszt uzyskania przychodu - zmniejszają podstawę opodatkowania, poprawiając tym samym płynność finansową firmy.
Są to solidne argumenty, które trafiają do firm z sektora MSP. Oferta długoterminowego wynajmu pojazdów budzi ich coraz większe zainteresowanie. Małe i średnie przedsiębiorstwa (mając flotę liczącą kilka, czy kilkanaście samochodów), korzystając z usługi wynajmu długoterminowego nie są już traktowane jak klient detaliczny i coraz częściej korzystają z takich samych usług i rabatów, jak duże floty.

Mimo hamującej gospodarki krajowej branża CFM nie obawia się stagnacji. Ubiegły rok rynek flotowy zamknął kilkuprocentowym wzrostem. Siłą napędową tej branży długo jeszcze będzie udział leasingu w finansowaniu inwestycji. Zatem i prognozy na nowy 2013 rok są optymistyczne. „Nie obawiamy się o generalny potencjał wzrostu branży wynajmu długoterminowego w Polsce w 2013 roku. W zależności od sytuacji gospodarczej wzrost sektora CFM może oscylować wokół stabilnych 10%” – prognozuje Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Wpływ na to ma także coraz chętniej wybierany produkt Full service Leasing - elastyczna, często „szyta na miarę” oferta firm CFM, która obejmuje wiele usług dodatkowych, takich jak np. własne ubezpieczenie, własny system likwidacji szkód, który nie wymaga pośredników, czy szkolenia z bezpiecznej jazdy dla pracowników użytkujących pojazdy firmowe.

Potencjał polskiego sektora wynajmu długoterminowego jest ogromny. Kompleksowe i nastawione na minimalizację kosztów usługi nie tylko zwiększają satysfakcję klientów, ale pozwalają też snuć optymistyczne prognozy dla branży flot samochodowych na rok 2013.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty