Citroën C3

(zpd)
Następca 2CV.

Nowy pojazd Citroena w gamie produkcyjnej firmy znajdzie miejsce między Saxo i Xsarą.

Citroën C3

Któż nie zna 2CV. Produkowany w latach 1949-1990 zaskarbił sobie tyle uznania, że stał się legendą. Odznacza się prostą konstrukcją i funkcjonalnością. Druga z wymienionych cech, ma również dominować w nowym C-3 i z tego właśnie powodu upatruje się w nim następcę 2CV.
C-3 jest dwubryłowy, uniwersalny z 5-drzwiami, a te w ścianie tylnej, otwierane do góry, pozwalają na łatwy dostęp do bagażnika. Z tego bagażnika na razie zadowoleni są konstruktorzy, gdyż zrobili podłogę dwupoziomową, którą wykorzystujemy zależnie od przewożonych przedmiotów. Podstawowy bagażnik, jak na tego typu pojazd, jest duży (305 dm3), a po złożeniu dwóch części tylnego siedzenia może nawet imponować.

Citroën C3

Łatwo rozpoznawalny
Podobnie jak jego sławny poprzednik 2CV, C-3 będzie z łatwością rozpoznawany na drodze. Z boku łukowy zarys nadwozia, charakterystyczny przód, duży rozstaw osi (246 cm) w stosunku do długości nadwozia i znaczna wysokość, np. o 14 cm większa od Saxo, to cechy wyróżniające. C-3 ma długość 385 cm, szerokość 167 cm i wysokość 152 cm.
Nowe podwozie
Samochód zbudowano na zupełnie nowej platformie, która już w niedalekiej przyszłości zapewne posłuży do opracowania małego Peugeota zastępującego model 106. Dobrze dobrano zawieszenie i starannie opracowano układ hamulcowy. Niektóre odmiany pojazdu będą miały hamulce tarczowe na 4 koła, system antyblokujący ABS z elektronicznie sterowanym rozkładem siły hamowania i wspomaganiem nagłego hamowania. Przewidziano też elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz multipleksową instalację elektryczną o koncentrycznej budowie wiązek, pozwalającą na podłączenie wielu urządzeń.
Gama silników
Wyboru silników można będzie dokonać z trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Benzynowe znane są już z modeli koncernu PSA, 1100 cm3
(61 KM), 1400 cm3
(75 KM) i 1600 cm3
16-zaworowy (110 KM), który nada "sportową" dynamikę pojazdowi. Dwa diesle natomiast to nowoczesne, ekonomiczne jednostki z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail. Opracowane wspólnie przez PSA (Peugeot-Citroën) i Forda, mają jednakową pojemność 1400 cm3
lecz zróżnicowaną moc - 70 i 92 KM, tę drugą osiągnięto m.in. przez zastosowanie 4 zaworów na każdy cylinder.
Cena
Najnowszy pojazd Citroëna przewidziany jest do sprzedaży od wiosny 2002 r. Dlatego nie znamy jeszcze jego ceny. Jeśli jednak ma zostać ulokowany między Saxo i Xsarą, to można przypuszczać, że u nas kosztował będzie około 40 tys. zł. Oczywiście zależnie od wersji wyposażenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty