Citroen C3

Ryszard Polit
Fot. Citroen: Okazuje się, że mały samochód może być oryginalny. Citroen C3 niewątpliwie wyróżnia się wyglądem, a przy okazji ma dość przestronne wnętrze.
Fot. Citroen: Okazuje się, że mały samochód może być oryginalny. Citroen C3 niewątpliwie wyróżnia się wyglądem, a przy okazji ma dość przestronne wnętrze.
Citroena C3 reklamowano hasłem „życie jest piękne”, no i rzeczywiście samochód jest niczego sobie.

Citroena C3  reklamowano hasłem "życie jest piękne", no i rzeczywiście samochód jest niczego sobie. Ci, którzy pamiętają model 2CV, dopatrują się analogii. Młodzi, a szczególnie kobiety, bez historycznych skojarzeń, doceniają wizualne zalety nadwozia.

 

Właśnie wyglądem Citroen C3 wyróżnia się spośród konkurentów.

Fot. Citroen: Okazuje się, że mały samochód może być oryginalny. Citroen C3 niewątpliwie wyróżnia się wyglądem, a przy okazji ma dość przestronne wn
Fot. Citroen: Okazuje się, że mały samochód może być oryginalny. Citroen C3 niewątpliwie wyróżnia się wyglądem, a przy okazji ma dość przestronne wnętrze.

 

Wygoda

 

Dzięki znacznemu rozstawowi osi (246 cm) i wysokiemu nadwoziu (152 cm) wnętrze pojazdu jest przestronne. Stylistyka tablicy przyrządów wygląda interesująco za sprawą licznych odwołań do koła, łuku, kuli i wszystkiego co mniej lub bardziej okrągłe. Prędkościomierz w formie wyświetlacza ciekłokrystalicznego jest czytelny, nad nim umieszczono półokrągły obrotomierz. Również na tylnych siedzeniach miejsca jest nadspodziewanie dużo, co uzyskano bez

Fot. Citroen: Gama silników obejmuje 4 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne. Jest też wersja ze zautomatyzowaną skrzynia biegów, przydatna w ruchu mie
Fot. Citroen: Gama silników obejmuje 4 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne. Jest też wersja ze zautomatyzowaną skrzynia biegów, przydatna w ruchu miejskim.

ograniczania objętości bagażnika. Jego objętość wynosi 305 l i jest jedną z większych w tej klasie pojazdów. Na jego dnie umieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe. Mimo to bagażnik jest dość głęboki. By zrównać jego powierzchnię z dolną krawędzią tylnej pokrywy, w droższej wersji wyposażenia zamontowano składaną półkę. Jeżeli złożymy jeszcze oparcie tylnej kanapy, uzyskamy płaską podłogę bagażnika, którego objętość wzrasta do 1150 l. Półka w bagażniku dzieli przestrzeń bagażową na dwie części. To dobry pomysł, a operacja składania lub rozkładania owej półki nie jest uciążliwa.

 

Silniki

Fot. Citroen: Ciekawie zaprojektowane wnętrze i tablica przyrządów. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazuje prędkość jazdy. Nad nim umieszczono półokrągły
Fot. Citroen: Ciekawie zaprojektowane wnętrze i tablica przyrządów. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazuje prędkość jazdy. Nad nim umieszczono półokrągły obrotomierz.

 

Do napędu C3 przewidziano cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Najmniejszy z nich z pojemności 1,1 l uzyskuje moc 61 KM i przy jego udziale pojazd rozwija prędkość 100 km/h w ciągu 15,9 s. Dla tych, którzy sądzą, że to za mało, firma proponuje silnik o pojemności 1,4 l o mocy 75 KM lub 88 KM. Ten ostatni współpracuje ze zautomatyzowaną, mechaniczną skrzynią przekładniową SensoDrive. Kierowca nie naciska pedału sprzęgła, bo go nie ma, ale może osobiście zmieniać biegi lub zdać się na tryb automatyczny. Amatorom szybkiej jazdy oferuje się silnik benzynowy 1,6 l o mocy 110 KM. Godna uwagi jest wysokoprężna jednostka napędowa z

Fot. Citroen: Bagażnik ma objętość 305 l. Można dokupić składaną półkę, dzielącą przestrzeń bagażową na dwie połowy.
Fot. Citroen: Bagażnik ma objętość 305 l. Można dokupić składaną półkę, dzielącą przestrzeń bagażową na dwie połowy.

bezpośrednim wtryskiem paliwa zasilana układem common rail, o pojemności 1,4 l i mocy 70 KM lub 92 KM.

 

Zawieszenie

 

W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do ramy pomocniczej. Z tyłu zainstalowano oś skrętną, która łączy wahacze wzdłużne. Wewnątrz osi umieszczono rurowy stabilizator. Konstrukcja zawieszenia nie jest skomplikowana i typowa dla tego producenta.

 

Każdy z producentów twierdzi, że jego samochód jest najlepszy i nawet podaje argumenty, które mają to potwierdzać. Citroen C3 jest nowocześnie zaprojektowanym samochodem o świetnym wyglądzie i szerokiej gamie silników, w którym być może życie jest naprawdę piękne.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Silnik

1.1i

1.4i

1.4i

SensoDrive

1.6 16V

1.4 HDi

1.4 HDi 16V

Liczba cylindrów/

zaworów

R4/8

R4/8

R4/16

R4/16

R4/8

R4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1124

1360

1360

1587

1398

1398

Moc (KM) przy obr/min

61/5500

75/5500

88/5500

110

70

92

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr/min)

94/3200

118/3300

133/2800

147/4000

150/1750

200/1750

Prędkość maksymalna (km/h)

153

167

180

192

165

177

Przyspieszenie  0-100 km/h (s)

15,9

12,4

14,5

9,7

13,4

12,9

Zużycie paliwa trasa/miasto (dm3/100 km)

5,0/7,8

5,0/8,2

5,0/7,6

5,2/8,6

3,8/5,1

3,7/5,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

385 x 167 x 152

Pojemność bagażnika (l)

305/1150

Cena (zł):

41 500

46 400

51 800

62 000

49 700

60 900

 

Wyposażenie standardowe:

 

2 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, regulowana kolumna kierownicy, regulacja wysokości fotela kierowcy, dzielone oparcie tylnej kanapy

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty