Citroena C3 reklamowano hasłem "życie jest piękne", no i rzeczywiście samochód jest niczego sobie. Ci, którzy pamiętają model 2CV, dopatrują się analogii. Młodzi, a szczególnie kobiety, bez historycznych skojarzeń, doceniają wizualne zalety nadwozia.
Właśnie wyglądem Citroen C3 wyróżnia się spośród konkurentów.
Wygoda
Dzięki znacznemu rozstawowi osi (246 cm) i wysokiemu nadwoziu (152 cm) wnętrze pojazdu jest przestronne. Stylistyka tablicy przyrządów wygląda interesująco za sprawą licznych odwołań do koła, łuku, kuli i wszystkiego co mniej lub bardziej okrągłe. Prędkościomierz w formie wyświetlacza ciekłokrystalicznego jest czytelny, nad nim umieszczono półokrągły obrotomierz. Również na tylnych siedzeniach miejsca jest nadspodziewanie dużo, co uzyskano bez
ograniczania objętości bagażnika. Jego objętość wynosi 305 l i jest jedną z większych w tej klasie pojazdów. Na jego dnie umieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe. Mimo to bagażnik jest dość głęboki. By zrównać jego powierzchnię z dolną krawędzią tylnej pokrywy, w droższej wersji wyposażenia zamontowano składaną półkę. Jeżeli złożymy jeszcze oparcie tylnej kanapy, uzyskamy płaską podłogę bagażnika, którego objętość wzrasta do 1150 l. Półka w bagażniku dzieli przestrzeń bagażową na dwie części. To dobry pomysł, a operacja składania lub rozkładania owej półki nie jest uciążliwa.
Silniki
Do napędu C3 przewidziano cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Najmniejszy z nich z pojemności 1,1 l uzyskuje moc 61 KM i przy jego udziale pojazd rozwija prędkość 100 km/h w ciągu 15,9 s. Dla tych, którzy sądzą, że to za mało, firma proponuje silnik o pojemności 1,4 l o mocy 75 KM lub 88 KM. Ten ostatni współpracuje ze zautomatyzowaną, mechaniczną skrzynią przekładniową SensoDrive. Kierowca nie naciska pedału sprzęgła, bo go nie ma, ale może osobiście zmieniać biegi lub zdać się na tryb automatyczny. Amatorom szybkiej jazdy oferuje się silnik benzynowy 1,6 l o mocy 110 KM. Godna uwagi jest wysokoprężna jednostka napędowa z
bezpośrednim wtryskiem paliwa zasilana układem common rail, o pojemności 1,4 l i mocy 70 KM lub 92 KM.
Zawieszenie
W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do ramy pomocniczej. Z tyłu zainstalowano oś skrętną, która łączy wahacze wzdłużne. Wewnątrz osi umieszczono rurowy stabilizator. Konstrukcja zawieszenia nie jest skomplikowana i typowa dla tego producenta.
Każdy z producentów twierdzi, że jego samochód jest najlepszy i nawet podaje argumenty, które mają to potwierdzać. Citroen C3 jest nowocześnie zaprojektowanym samochodem o świetnym wyglądzie i szerokiej gamie silników, w którym być może życie jest naprawdę piękne.
Wybrane dane techniczne:
Silnik | 1.1i | 1.4i | 1.4i SensoDrive | 1.6 16V | 1.4 HDi | 1.4 HDi 16V |
Liczba cylindrów/ zaworów | R4/8 | R4/8 | R4/16 | R4/16 | R4/8 | R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1124 | 1360 | 1360 | 1587 | 1398 | 1398 |
Moc (KM) przy obr/min | 61/5500 | 75/5500 | 88/5500 | 110 | 70 | 92 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr/min) | 94/3200 | 118/3300 | 133/2800 | 147/4000 | 150/1750 | 200/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 153 | 167 | 180 | 192 | 165 | 177 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 15,9 | 12,4 | 14,5 | 9,7 | 13,4 | 12,9 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (dm3/100 km) | 5,0/7,8 | 5,0/8,2 | 5,0/7,6 | 5,2/8,6 | 3,8/5,1 | 3,7/5,3 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 385 x 167 x 152 | |||||
Pojemność bagażnika (l) | 305/1150 | |||||
Cena (zł): | 41 500 | 46 400 | 51 800 | 62 000 | 49 700 | 60 900 |
Wyposażenie standardowe:
2 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, regulowana kolumna kierownicy, regulacja wysokości fotela kierowcy, dzielone oparcie tylnej kanapy
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?