Czy warto myć silnik?

(ip)
Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse
Silnik to serce każdego auta. Zadbany, zachowa sprawność i oszczędzi właścicielowi wydatków na naprawy. Przez ochronę nie należy jednak rozumieć wyłącznie dostarczenia odpowiedniej jakości płynów ustrojowych – takich jak olej czy płyn chłodniczy. Stan zewnętrzny jednostki napędowej jest równie ważny. Dzięki regularnemu myciu silnika można wykryć i wyeliminować wycieki zanim doprowadzą one do awarii.

Wielu kierowców uważa, że mycie jednostki napędowej jest skomplikowane i może zaszkodzić autu – nie jest to prawdą.

Fot: Archiwum Polskapresse
Fot: Archiwum Polskapresse

Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad. Zacznijmy od rzeczy najbardziej elementarnej. Silnik nadaje się do mycia tylko wtedy, gdy jest chłodny. Nie powinniśmy zabierać się za jego pielęgnację zaraz po zakończeniu jazdy. Spryskanie gorącego motoru, agresywnymi środkami chemicznymi  może doprowadzić do awarii, a z uwagi na opary cieczy wpłynąć negatywnie na nasze zdrowie.

Ważne jest samo przygotowanie silnika do mycia. Zabezpieczyć należy elementy elektryczne. Można do tego użyć foli lub taśmy. Nie wolno ich narażać na bezpośrednie oddziaływanie wody i płynów, których używamy do mycia.

Zmycie zalegającego często miesiącami oleistego, zaschniętego brudu z silnika nie zalicza się do zbędnych czynności. Należy dobrać dedykowany temu zadaniu produkt. Spośród dostępnych na rynku płynów warto wybrać te opierające swoją formułę na aktywnych nanocząsteczkach. Produkty tego typu doskonale odtłuszczają i zmywają wszelkie nieczystości. W połączeniu z wysoką  skutecznością, zapewniają całkowite bezpieczeństwo dla elementów plastikowych, gumowych, lakierowanych i chromowanych. Są przy tym łatwe w użyciu. Wystarczy spryskać powierzchnię, aby po chwili mniejsze zabrudzenia zaczęły spływać. Mocno zalegający brud i stare oleiste plamy należy szorować szczotką. Po zakończeniu mycia  silnik trzeba spryskać delikatnym strumieniem wody, dlatego nie warto korzystać z np. myjki wysokociśnieniowej, a raczej z ogrodowego szlaucha. Płukanie pod wysokim ciśnieniem wody może uszkodzić elektrykę pojazdu lub inne delikatne elementy. Po zakończeniu zabiegów pielęgnacyjnych zaleca się  odczekanie aż silnik wyschnie.

Warto także pamiętać gdzie należy myć auto. Jednostka napędowa to jeden z najbardziej brudnych elementów samochodu. Pozostałości po smarach czy olejach spływają na ziemię. Najlepiej stosować więc płyny nie zawierające żadnych substancji ropopochodnych. Przykładowo K2 Akra nie zanieczyszcza wody, a 60% mieszanki ulega biodegradacji już w ciągu 28 dni.

Mycie silnika podnosi nie tylko walory estetyczne pojazdu. Za regularnym wykonywaniem tej czynności przemawiają dodatkowo argumenty czysto ekonomiczne. Każdy zadbany element samochodu dłużej działa i rzadko bywa przyczyną kosztownej w skutkach awarii. Warto więc poświęcić tej wiosny jedną godzinę na umycie silnika po zimie – to się na pewno opłaci.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty