Porsche Panamera od początku produkcji budził mieszane uczucia. Po Cayenne jest to drugi w historii marki model z pięciodrzwiowym nadwoziem. Zwolennicy tradycyjnego designu niemieckiej firmy uważają, że limuzyna nie pasuje do sportowego charakteru Porsche. Producent jednak nic nie robi sobie z takich zarzutów i konsekwentnie realizuje swoją politykę. Kolejnym jego krokiem jest montaż silnika wysokoprężnego w Panamerze.
**CZYTAJ TAKŻE
XII Zlot Porsche Club PolandPolacy kupują Porsche**
Diesel o pojemności 3 litrów jest już znany z terenowego Cayenne. Jednak przed montażem w Panamerze przeszedł on kurację wzmacniającą. Moc 250 KM dostępna jest od 3800 obr./min. podczas gdy maksymalny moment obrotowy na poziomie 550 Nm osiągany jest już od 1750 obr./min. Takie parametry sprawiają, że limuzyna rozpędza się do "setki" w 6,8 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 242 km/h.
Jednak w przypadku Panamery napędzanej silnikiem Diesla nie chodzi o sportowe osiągi, a ekonomikę jazdy. Według zapewnień producenta, jego limuzyna średnio potrzebuje zaledwie 6,5 litra oleju napędowego na każde 100 km. Co więcej, stosując opony o zmniejszonych oporach toczenia wynik ten można jeszcze poprawić, uzyskując spalanie na poziomie 6,3 litra. W połączeniu z 80-litrowym zbiornikiem paliwa oznacza to, że zasięg nowej Panamery wynosi aż 1200 kilometrów bez tankowania.
W Niemczech ceny tego pojazdu będą się zaczynać od 80 tys. euro (około 315 tys. zł).
Źródło: wp.pl
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?