DK nr 3. Omijamy już Troszyn, Parłówko i Ostromice

redakcja.gdp
DK nr 3. Omijamy już Troszyn, Parłówko i Ostromice
DK nr 3. Omijamy już Troszyn, Parłówko i Ostromice
W środę wieczorem samochodom została udostępniona obwodnica Troszyna, Parłówka i Ostromic w ciągu drogi krajowej nr 3.
DK nr 3. Omijamy już Troszyn, Parłówko i Ostromice
DK nr 3. Omijamy już Troszyn, Parłówko i Ostromice

- Kierowcy nie muszą już przejeżdżać przez miejscowości - informuje Mateusz Grzeszczuk z Genralnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddziału w Szczecinie - Skrzyżowania z drogami wojewódzkimi w kierunku Kamienia Pomorskiego i Golczewa zastąpił bezkolizyjny węzeł.

Udostępnienie obwodnicy pozwala dokończyć roboty poza głównym ciągiem trasy, zmniejsza również utrudnienia w ruchu. Obwodnica cały czas jest jednak placem budowy i obowiązują na niej dodatkowe ograniczenia.

- Dawna trójka w rejonie Parłówka zostanie przecięta nasypem najazdu na wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 107 nad linią kolejową - dodaje Grzeszczuk. - Cały ruch w relacji Szczecin – Świnoujście przebiega już nową, dwujezdniową obwodnicą. Zjazd na Kamień Pomorski jest możliwy przez węzeł drogowy Parłówko.

Pojazdy jadące w kierunku Kamienia Pomorskiego dalej  obowiązuję objazd w ciągu dróg wojewódzkich od nowego ronda w Parłówku do drogi nr 108. W rejonie Troszyna jest tymczasowe skrzyżowanie jednopoziomowe. Na trasie została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, ograniczenie na całości trasy wynosi 70 km/h. W rejonie włączenia obwodnicy w obecną krajową trójkę oraz skrzyżowania jednopoziomowego ograniczenie wynosi 50 km/h.

- Późną jesienią tego roku będzie gotowa całość inwestycji - zapewnia Grzeszczuk.

Obwodnica Troszyna, Parłówka i Ostromic ma całkowitą długość 6,1 kilometra. Powstanie tej drogi rozwiązuje problem korków, które szczególnie w sezonie wakacyjnym tworzyły się w tym miejscu.

- To nie tylko budowa obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 3, ale również przebudowa powiązania "trójki” z drogami wojewódzkimi - podkreśla Grzeszczuk. - W ramach inwestycji powstają 4 wiadukty, most, kładka dla pieszych i przejście ekologiczne. Inwestycja rozpoczęła się w grudniu 2009 roku. Wartość projektu to 131 milionów złotych.

Piotr Jasina

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty