W pierwszym kwartale 2014, Audi odnosiło sukcesy handlowe we wszystkich regionach świata. Zwiększyło sprzedaż o 11,7
procent, oddając do rąk klientów 412 846 pojazdów (w 2013 roku: 369 494 egzemplarze). Koncern zwiększył w ten sposób swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 12,951 mld euro (2013: 11,734 mld). Zysk operacyjny koncernu wyniósł 1,314 mld euro (2013: 1,307 mld).
„Pomimo wysokich nakładów na nowe produkty i technologie oraz rozbudowę naszej międzynarodowej sieci produkcyjnej, wypracowaliśmy w pierwszym kwartale zysk operacyjny w wysokości 1,314 mld euro“ – podsumował Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży, wynoszący po pierwszych trzech miesiącach 10,1 procent (2013: 11,1 procent), ponownie nieznacznie przewyższa planowany wskaźnik strategiczny, który mieści się w przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. Koncern Audi osiągnął w ten sposób zysk w wysokości 1,398 mld euro przed opodatkowaniem (2013: 1,432 mld).
Kontynuując rozwój, Audi planuje zatrudnić w bieżącym roku, w samych tylko Niemczech, blisko 2000 specjalistów. Nowi pracownicy mają wzmocnić przede wszystkim takie działy i dziedziny jak: lekka konstrukcja, komunikacja pojazdów
z otoczeniem i napęd elektryczny. Będą też współpracować przy rozbudowie międzynarodowej sieci produkcyjnej. Ponadto, w roku 2014, koncern oferuje blisko 750 młodym ludziom możliwość nauki zawodu.
Audi chce kontynuować dobrą passę. W tym roku planuje wprowadzenie na rynek siedemnastu nowych modeli i wersji. S3 Limousine i A3 Cabriolet trafiły już do salonów sprzedaży. Spodziewane wkrótce nowe Audi A3 Sportback g-tron
i ekologiczne paliwo e-gaz Audi, umożliwiają neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla możliwości podróży. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca, Audi zaprezentowało także modele S1 i S1 Sportback. W Genewie również zadebiutowała trzecia generacja ikony sportowej stylistyki – Audi TT. Ten właśnie model ma w tym roku obrotowym być istotnym czynnikiem zwiększenia sprzedaży.
Cztery pierścienie szacują, że w roku 2014 przychody ze sprzedaży nieznacznie wzrosną i wyniosą ponad 50 mld euro. Konsekwentna rozbudowa międzynarodowej infrastruktury produkcyjnej, rosnące nakłady na nowe produkty i rozwiązania techniczne oraz negatywne wciąż tendencje na rynku będą początkowo miały niekorzystny wpływ na wyniki koncernu. Jednak równoczesny wzrost sprzedaży i obrotów oraz nieustanna optymalizacja efektywności i procesów produkcyjnych, będą pozytywnie wpływać na wielkość wyniku operacyjnego. Audi spodziewa się, że w ciągu całego roku osiągnie zysk operacyjny, mieszczący się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?