Drogą gładką jak stół z Buska do Krakowa już za rok

Karol Biela
Drogą gładką jak stół z Buska do Krakowa już za rok
Drogą gładką jak stół z Buska do Krakowa już za rok
Trwają prace przy rozbudowie świętokrzyskiego odcinka trasy wojewódzkiej numer 776 Busko-Zdrój - Kraków. Droga ma być gotowa w drugiej połowie 2013 roku.
Drogą gładką jak stół z Buska do Krakowa już za rok
Drogą gładką jak stół z Buska do Krakowa już za rok

Świętokrzyski odcinek 776 - od południowych rogatek Buska do granicy województwa z Małopolską - ma niespełna 41 kilometrów długości. Przebiega przez trzy powiaty Ponidzia: buski, pińczowski i kazimierski.

Symboliczną "pierwszą łopatę" pod rozbudowę 776 wbito pod koniec sierpnia 2011 roku. Droga miała być zmodernizowana do listopada 2012 roku, szybko jednak okazało się, że to nierealne.

Główny wykonawca, krakowska spółka Budostal-5... zbankrutowała i już po kilku miesiącach umowa z nią została rozwiązana. Nowym wykonawcą inwestycji zostało konsorcjum świętokrzyskich firm Fart i Trakt, a wiosną 2012 roku prace ostro nabrały tempa.

W tej chwili położony jest już nowy asfalt na niemal całym świętokrzyskim odcinku trasy numer 776. Ostatnio roboty koncentrują się głównie w rejonie Wiślicy. Tam przebudowywany jest rozjazd w Koniecmostach, gruntowny remont przechodzi też most na rzece Nidzie.

Między Wiślicą i Buskiem zmorą dla kierowców są ustawione przez drogowców światłą, a przymusowy postój - w rejonie Wolicy - trwa nawet kilka minut.

Przebudowa świętokrzyskiego odcinka drogi numer 776 - po drugim przetargu - kosztuje ponad 80 milionów złotych. Prace mają zostać zakończone w drugiej połowie 2013 roku. 

ALI 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty