Z tej inwestycji cieszą się i kierowcy ciężarówek i mieszkańcy wiosek przez które tiry jeździć już nie będą. Przebudowano odcinek 11,2 km. Roboty trwały od września 2010, a droga zmieniła się nie do poznania.
- Najważniejsze, że dwukrotnie zmieniła się jej wytrzymałość na obciążenia - podkreśla Bogdan Paliwoda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Wcześniej nie było podbudowy więc kruszyły się pobocza i robiły się muldy. Teraz mogą jeździć tędy bezpiecznie tiry z maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem.
Zakończone prace to czwarty etap przebudowy drogi Opole- Prudnik, której celem jest poprawienie komunikacji południowej części województwa z autostradą poprzez węzeł w Dąbrówce.
W szczególności chodzi o samochody ciężarowe zmierzające na A4 od przejścia granicznego w Trzebini, które do tej pory jeździły po drogach lokalnych.
Następnym etapem ma być budowa obwodnicy Prószkowa - jak dobrze pójdzie, prace ruszą jeszcze w tym roku.
W ramach rozbudowy drogi wybudowano również ścieżkę pieszo-rowerową, 8 zatok autobusowych i specjalną zatokę do ważenia pojazdów. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego zapowiada, że ważenie odbywać się będzie dwa razy w miesiącu.
Beata Szczerbaniewicz
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?