Jej zdaniem, obowiązujące od 14 lat wytyczne dotyczące konstrukcji drogowych w naszym kraju nie są już aktualne i wymagają nowelizacji. Celem Bublewicz jest wprowadzenie rozwiązań stosowanych np. w państwach skandynawskich, takich jak np. drogi samoobjaśniające.
Taki typ jezdni ułatwia uczestnikom ruchu identyfikację funkcji drogi, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa. Można wówczas wyróżnić m.in. drogi ruchowe, zbierająco-rozprowadzające oraz rezydencjalne.
Jak podaje "Informacyjna Agencja Radiowa", nawet 25% wypadków spowodowanych jest złym wykonaniem lub projektem drogi.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?