Drużyna Zetrosów

(ip)
Zetros, Fot: Mercedes
Zetros, Fot: Mercedes
Ekstremalne warunki, błoto, gliniaste podłoże, rozlewiska. To nie kolejna edycja OFF-Roadowego rajdu, ale codzienność dla 5 Zetrosów pracujących w kopalni węgla brunatnego w Bogatyni. To jedyny sprzęt, który sprawdzi się w takich warunkach. Jest niezawodny i poradzi sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem.

Bohaterów jest pięciu. Dwa Zetrosy 4x4 zabudowane cysternami firmy Celtech, dowożące olej napędowy pracującym w terenie

Zetros, Fot: Mercedes
Zetros, Fot: Mercedes

maszynom i urządzeniom kopalnianym. Kolejny Zetro w konfiguracji 6x6  to  pomoc  techniczna  z  zamontowaną  zabudową warsztatową do  serwisowania  całego sprzętu  technologicznego  na  terenie  kopalni.  Czwarty  pojazd – również z napędem 6x6 – pracuje w zakładowej straży pożarnej i wyjeżdża głównie do pożarów. Najnowszym nabytkiem jest Zetros 6x6 z zabudowaną wiertnicą – urządzeniem do nawiercania otworów na terenie odkrywki.

Warunki pracy są bardzo ciężkie, stąd potrzeba specjalistycznego sprzętu przygotowanego na najgorsze. – Zdecydowaliśmy się na Zetrosa głównie ze względu na jego możliwości terenowe i solidną, wytrzymałą konstrukcję. Teren kopalni jest rozległy i różnorodny, potrzebny był nam pojazd, który dojedzie dosłownie wszędzie tam, gdzie pracuje specjalistyczny  sprzęt  –  mówi  Lech  Żuk,  główny  inżynier  ds.  transportu. – W suche dni drogi stają się twarde, a w powietrzu unosi się kurz. Problem pojawia się, gdy zaczyna padać deszcz. Wtedy musimy radzić sobie z rozległymi błotnymi rozlewiskami, a pojazdy muszą brodzić nawet po pół metra w wodzie. Zetros dzięki wysokim prześwitom świetnie radzi sobie w tak ciężkim kopalnianym terenie.

Mimo stałego napędu na wszystkie koła, teren, w jakim pracują Zetrosy, wymaga użycia elementów dodatkowo poprawiających właściwości jezdne. – Załączam blokady i potrafię wyjechać praktycznie z każdych warunków. Nie zdarzyło mi się zakopać Zetrosem. Wystarczy wiedzieć, jak używać blokad, żeby nic takiego nigdy nie miało miejsca – tłumaczy kierowca Jacek Dyka.

Pierwszy nasz Zetros to był pojazd z zabudowaną cysterną do przewozu paliwa. Jeździ już trzy lata. Nie mamy żadnych zastrzeżeń, dlatego kupujemy następne. Planujemy zakup Zetrosa z zabudową wymienną: będzie można w nim zamontować zabudowę asenizacyjną lub cysternę do dystrybucji wody pitnej na terenie kopalni – mówi Lech Żuk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty