Nowe opony StreetResponse2, dostępne w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiągają lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni:
krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem .
Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Technologie te pomagają zmniejszyć ryzyko aquaplaningu i skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem opony.
Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse2 radzi sobie za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Natomiast ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia.
Efektem udoskonaleń w stosunku do pierwszej generacji opon StreetResponse jest skrócenie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 2 metry różnicy przy hamowaniu z 80 km/h do zatrzymania. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 1,5 metra przy hamowania ze 100 km/h do zatrzymania na suchej nawierzchni.
Dunlop StreetResponse2 posiada ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia , co czyni ją jedną z najlepiej klasyfikowanych opon – w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia – w swojej kategorii na rynku europejskim.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?