Dwie polskie załogi w Sprinterach NGT na Rajdzie „Blue Corridor”

(ip)
W zbliżającym się rajdzie Blue Corridor 2012, który rozpocznie się już 8 września w Moskwie, wezmą udział 2 załogi z Polski. Szlakiem Rajdu przejadą reprezentanci Stowarzyszenia NGV Polska, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji oraz MB Poznań w dwóch furgonach Mercedes-Benz Sprinter NGT. Każda z załóg pokona 3.930 kilometrów na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie biorąc udział w konferencjach CNG/LNG w Warszawie, Ostravie, Pradze, Paryżu, Brukseli, Essen i Berlinie.

Ideą Rajdu Blue Corridor 2012 jest promocja wykorzystania ekologicznego i oszczędnego gazu ziemnego do zasilania pojazdów. W

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

ciągu kilkunastu dni września konwój pojazdów z fabryczną instalacją zasilania CNG lub LNG pokona trasę 6.100 kilometrów przez terytorium 7 państw – z Moskwy, przez Mińsk, Warszawę, Pragę, Paryż, Brukselę do Berlina.

Każde z odwiedzanych państw wystawia do rajdu pojazdy zasilane gazem ziemnym. Polskę w tym międzynarodowym przedsięwzięciu będą reprezentować przedstawiciele Stowarzyszenia NGV Polska – Bartłomiej Kamiński, Karol Wieczorek, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji – Łukasz Kowalski oraz Autoryzowanego Dealera Mercedes-Benz, MB Poznań – Adam Staniszewski.

Załoga pokona odcinek Rajdu po krajach Unii Europejskiej. Odcinek ten mierzy 3.930 kilometrów. Reprezentanci nie ukrywają, że najważniejsze na trasie będą dwa punkty:
- konferencja CNG w Warszawie, gdzie 12 września wygłoszą oni swoje wystąpienia oraz wezmą udział w dużej wystawie pojazdów CNG (jednocześnie będąc gospodarzami zapraszają oni do kibicowania uczestnikom i udziału w konferencji);
- konferencja CNG w Brukseli, gdzie 17 września będą zachęcali europejskich polityków do wspierania wykorzystania gazu

Fot: Mercedes-Benz
Fot: Mercedes-Benz

ziemnego do zasilania pojazdów na terenie Unii Europejskiej.

Należy wspomnieć, iż Międzynarodowa Konferencja CNG Blue Corridor 2012 w Warszawie na mocy decyzji Wicepremiera Waldemara Pawlaka została objęta Honorowym Patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Pojazdy reprezentujące Polskę w rajdzie to dwa dostawcze samochody Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT. Pojazdy te posiadają jednostki napędowe fabrycznie przystosowane do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Maksymalna moc silnika to 156 KM, co pozwala na sprawną i dynamiczną jazdę – nawet przy dużym załadunku. Średnie spalanie gazu ziemnego wynosi zaledwie ok. 10,2 m3/100 km CNG w ruchu mieszanym, co pozwala na pokonanie do 400 kilometrów na jednym tankowaniu metanu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty