Dział: Praktyka warsztatowa - Wymiana zestawu naprawczego 545 0186 10

Redakcja
Patronat działu: SCHAEFFLER POLSKA
Patronat działu: SCHAEFFLER POLSKA
Patronat: SCHAEFFLER POLSKA Sp. z o.o.
Patronat działu: SCHAEFFLER POLSKA
Patronat działu: SCHAEFFLER POLSKA

Dział: Praktyka warsztatowa
Patronat: SCHAEFFLER POLSKA Sp. z o.o.


Producent:
Volkswagen. Model: Phaeton, Touareg, Multivan T5, Transporter T5
Silnik: 2.5 TDI, 5.0 TDI
Nr OE.: Wolne koło alternatora (1 ), 70 903 201 E, Elastyczna tuleja (2), 070 903 327 C (zastąpione), 070 903 327 (nowe)
Nr ref.: Wolne koło alternatora (1), 535 0118 10, Elastyczna tuleja (2), 535 0185 10*, Zestaw naprawczy (3), 535 0186 10

Fot: SCHAEFFLER POLSKA Sp. z o.o
Fot: SCHAEFFLER POLSKA Sp. z o.o

Wolne koło alternatora z elastyczną tuleją sprzęgającą i przekładnią zębatą.
(1)Wolne koło alternatora 535 0118 10
(2) Elastyczna tuleja sprzęgająca 535 0185 10*
(3) Zestaw naprawczy 535 0186 10
(CA) Koło zębate wałka rozrządu
(WP) Koło zębate pompy wody
(CS) Koło zębate wału korbowego
(OP) Koło zębate pompy oleju
(ALT) Alternator
(AC) Kompresor klimatyzacji

Producent pojazdu określa czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora 535 9118 19 (1- Fot.1) i tulei sprzęgającej 535 0185 10* (2- Fot. 1). Zależy to od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych. Wymiana powinna nastąpić po 150 tys. kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek stałych i po 180 tys. kilometrów dla tych z filtrem.
W przypadku wyżej wspomnianych pojazdów, należy zdemontować kompresor klimatyzacji, względnie alternator w celu wymiany wolnego koła wraz z tuleją sprzęgającą. Alternator może być zdemontowany i ponownie zamontowany jedynie ze swoim wspornikiem montażowym. Rozłączenie tych elementów doprowadzi do utraty fabrycznych ustawień alternatora z jego wolnym kołem, specjalnie przystosowanym do współpracy z przekładnią zębatą.

Nastaw fabrycznych nie można ponownie ustawić za pomocą podstawowych narzędzi warsztatowych! Ilustracja (Fot.1) pokazuje układ poszczególnych komponentów w przekładni zębatej w określonych silnikach Volkswagena. Wolne koło alternatora 535 0118 10 (1) i tuleja sprzęgająca 535 0185 10* są używane w tym napędzie zarówno dla alternatora (ALT), jak i kompresora klimatyzacji (AC).

*Wszelkie odniesienia do numerów części zamiennych producentów pojazdów podano jedynie w celach porównawczych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty