Dział: Świece, Sondy - Nowatorskie świece NGK w Lamborgini

Redakcja
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat: NGK Spark Plug Europe. NGK Spark Plug Europe dostarcza świece zapłonowe z funkcją czujnika do Lamborghini. Na 82-iej Międzynarodowej Wystawie w Genewie firma Lamborghini zaprezentowała prototyp Aventadora J, wersję ‘roadster’ Aventadora, którego firma wprowadziła na rynek w ubiegłym roku. W obu modelach zainstalowane są świece zapłonowe NGK Spark Plug Europe z funkcją czujnika, wspierającego system wykrywania stuków silnika.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe

Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe

Zarówno Aventador, jak i zaprezentowany w Genewie prototyp Aventadora J odznaczają się wyjątkowo mocnym silnikiem: pod ich maską kryje się 6,5-litrowy V12, zdolny rozpędzić te auta do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Jednak pomimo iż silnik nowego Aventadora jest nawet o 8% mocniejszy od poprzednika, samochód ten spala o 20% mniej paliwa.

Świeca zapłonowa NGK LMAR9AP8J zainstalowana w obu silnikach  została wyprodukowana specjalnie pod potrzeby Aventadora i zaprojektowana tak, aby utrzymywać konsumpcję paliwa na możliwie niskim poziomie, zapewniając jednocześnie jak najlepsze działanie silnika. Ma dwie elektrody masy oraz elektrodę środkową z przyspawanym laserowo platynowym pierścieniem. Zastosowanie materiałów szlachetnych zapewnia odporność

Fot: NGK
Fot: NGK

elektrody na działanie gorącego gazu i erozję iskry nawet pod dużym obciążeniem oraz w warunkach ekstremalnych temperatur i ciśnienia.

Ponadto świeca ta ma długi, 26,5-milimetrowy rdzeń M10 z 14-milimetrowym sześciokątem. Tak cienki kształt umożliwia pozostawienie większej przestrzeni na przewody chłodzące w głowicy silnika, doskonaląc w ten sposób chłodzenie tej strefy.
Na czele zalet znajduje się jednak cecha, która czyni świecę LMAR9AP8J absolutnie wyjątkową dla tego silnika: działa ona jako czujnik wykrywania stuków silnika. Elektroda środkowa jest połączona z niezależną jednostką kontrolną, która mierzy przepływ ładunków elektrycznych między elektrodami. Prąd ten jest proporcjonalny do ciśnienia w komorze spalania. Specjalna analiza umożliwia wykrycie wczesnych sygnałów wypadającego zapłonu oraz spalania stukowego, umożliwiając systemowi zarządzania silnikiem dostosowanie ustawień odpowiednio do sytuacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty