Tego typu rozwiązanie ma wyścigowe korzenie. Audi użyło go po raz pierwszy w tegorocznym bolidzie R18 startującym w zawodach Le Mans Series. Mała kamera umieszczona w tylnej części pojazdu posiada aerodynamiczny kształt, dzięki czemu nie wpływa na osiągi pojazdu. Dodatkowo, jej obudowa jest podgrzewana, dzięki czemu zapewnia ona transfer obrazu w każdych warunkach atmosferycznych.
Dane dostarczane są następnie do wyświetlacza o przekątnej 7,7 cala. Umieszczono go w miejscu tradycyjnego lusterka wstecznego. Wykonano go w technologii AMOLED, tej samej, która jest wykorzystywana do produkcji ekranów telefonów komórkowych. Urządzenie to zachowuje stały kontrast obrazu, dzięki czemu światła reflektorów nie oślepiają kierowcy, zaś przy dużym nasłonecznieniu obraz automatycznie zostaje przyciemniony.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?