Główną ideą, która przyświeca inżynierom Audi przy budowaniu tej konstrukcji, jest zapewnienie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy możliwie jak najniższych obrotach. Silnik korzysta z turbosprężarki napędzanej gazami wylotowymi, a także elektrycznym kompresorem, który jest w stanie rozpędzić wirnik turbiny do wysokich prędkości w znacznie krótszym czasie, niż miało to miejsce dotychczas.
Pozwala to na uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bazą do stworzenia takiego silnika jest stosowany przez koncern Volkswagena motor 3.0 bi-turbo TDI. Standardowo, generuje on 313 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody