Elektryczny van. Toyota ma pomysł! Nie zbuduje go jednak sama

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Za planowanie produktu będzie odpowiedzialne CJPT, a Toyota, Suzuki i Daihatsu wspólnie opracują bateryjny napęd elektryczny dostosowany do lekkiego auta użytkowego. Suzuki i Daihatsu skorzystają ze swojego doświadczenia w projektowaniu i produkcji małych samochodów, a Toyota dostarczy swoje know-how w dziedzinie zelektryfikowanych napędów.
Za planowanie produktu będzie odpowiedzialne CJPT, a Toyota, Suzuki i Daihatsu wspólnie opracują bateryjny napęd elektryczny dostosowany do lekkiego auta użytkowego. Suzuki i Daihatsu skorzystają ze swojego doświadczenia w projektowaniu i produkcji małych samochodów, a Toyota dostarczy swoje know-how w dziedzinie zelektryfikowanych napędów. Toyota
Toyota, Suzuki i Daihatsu we współpracy z Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) wspólnie opracują użytkowego vana z bateryjnym napędem elektrycznym (BEV). Nowy model wejdzie na rynek w 2023 roku.

Za planowanie produktu będzie odpowiedzialne CJPT, a Toyota, Suzuki i Daihatsu wspólnie opracują bateryjny napęd elektryczny dostosowany do lekkiego auta użytkowego. Suzuki i Daihatsu skorzystają ze swojego doświadczenia w projektowaniu i produkcji małych samochodów, a Toyota dostarczy swoje know-how w dziedzinie zelektryfikowanych napędów.

Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku i będzie używany m.in. w programach popularyzacji bezemisyjnego transportu w Tokio i w prefekturze Fukushima.

Elektryczne użytkowe vany Toyoty w Europie

Na europejskim rynku Toyota wprowadziła już do sprzedaży dwa użytkowe modele z napędem elektrycznym – średniej wielkości PROACE’a Electric i kompaktowego PROACE’a CITY Electric.

Toyota PROACE Electric jest napędzana elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilanym przez baterie o pojemności 50 lub 75 kWh, które zapewniają zasięg odpowiednio 211 lub 303 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). PROACE CITY Electric otrzymał ten sam silnik 136 KM oraz baterię trakcyjną 50 kWh, a jego zasięg to 260 km (WLTP).

Większy model jest dostępny w trzech długościach nadwozia i trzech wersjach wyposażenia. Może mierzyć 4,6 m, 4,9 m lub 5,3 m długości, a w dwóch większych odmianach mieści trzy europalety. PROACE CITY Electric ma w ofercie dwie długości nadwozia i dwie wersje wyposażenia. Nadwozie Standard ma 4,4 m długości i zapewnia do 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej, zaś wersja Long mierzy 4,75 m długości i mieści do 3,9 m3 ładunku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty