Za planowanie produktu będzie odpowiedzialne CJPT, a Toyota, Suzuki i Daihatsu wspólnie opracują bateryjny napęd elektryczny dostosowany do lekkiego auta użytkowego. Suzuki i Daihatsu skorzystają ze swojego doświadczenia w projektowaniu i produkcji małych samochodów, a Toyota dostarczy swoje know-how w dziedzinie zelektryfikowanych napędów.
Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku i będzie używany m.in. w programach popularyzacji bezemisyjnego transportu w Tokio i w prefekturze Fukushima.
Elektryczne użytkowe vany Toyoty w Europie
Na europejskim rynku Toyota wprowadziła już do sprzedaży dwa użytkowe modele z napędem elektrycznym – średniej wielkości PROACE’a Electric i kompaktowego PROACE’a CITY Electric.
Toyota PROACE Electric jest napędzana elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilanym przez baterie o pojemności 50 lub 75 kWh, które zapewniają zasięg odpowiednio 211 lub 303 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). PROACE CITY Electric otrzymał ten sam silnik 136 KM oraz baterię trakcyjną 50 kWh, a jego zasięg to 260 km (WLTP).
Większy model jest dostępny w trzech długościach nadwozia i trzech wersjach wyposażenia. Może mierzyć 4,6 m, 4,9 m lub 5,3 m długości, a w dwóch większych odmianach mieści trzy europalety. PROACE CITY Electric ma w ofercie dwie długości nadwozia i dwie wersje wyposażenia. Nadwozie Standard ma 4,4 m długości i zapewnia do 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej, zaś wersja Long mierzy 4,75 m długości i mieści do 3,9 m3 ładunku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?