- To Fiat 508 wersja trzecia o handlowej nazwie „Junak" z 1937 roku. Był to samochód, który zmotoryzował II Rzeczpospolitą i cieszył się dobrą opinią użytkowników. Była to najpopularniejsza wersja tego auta - mówi Stanisław Horoszko, dyrektor Muzeum Techniki i
KomunikacjiZajezdnia
Sztuki. Teraz pojazd czekają prace renowacyjne, żeby odzyskał dawny blask.
Model 508 III Junak został wprowadzony do produkcji w 1935 roku. Pod jego maską znajdował się silnik o pojemności 995 cm3. Zbiornik paliwa mieścił 31,5 l, a przy spalaniu 7 - 8 litrów na 100 km można było przejechać 300 - 400 km. Samochód rozpędzał się do około 100 km/h.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?