Podano, że Fiat zarobił już przeszło 160 mln dolarów, a w dodatku w Ameryce skończył się kryzys, ludzie zaczęli kupować
samochody i poprzez Chryslera łaska ta spada również na Fiata. Kontrolowany przez Włochów Chrysler sprzedał w ub. roku 1,8 milionów samochodów. Najwięcej w Ameryce sprzedaje General Motors – 2,8 mln, przed Fordem – 2,5 mln, a najczęściej sprzedawanym modelem są Toyota Camry oraz Hondy Accord i Civic. Honda produkuje świetne samochody, ale w Polsce np. ląduje na dalekim 15. miejscu w rankingu sprzedaży jako, że podobnie jak Fiat, też nie ma u nas czym handlować.
Dzieje się też w Chinach. Już od czterech lat Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym świata. W ubiegłym roku sprzedano tu, po raz pierwszy na świecie, przeszło 20 mln samochodów. Największe interesy zaczynają też robić w Chinach wytwórnie europejskie. GM i Volkswagen sprzedali tu w ubiegłym roku ponad 3 mln samochodów. Więcej aniżeli gdziekolwiek. Chiny szykują też własną produkcję. Powszechnie mówiono, że samochody chińskie nie trzymają żadnych kryteriów bezpieczeństwa. Specjalne hostessy pilnowały na wystawach aby nikt do nich nie zaglądał. Dwa lata temu pojawił się wszakże na salonie w Genewie model Qoros 3, skonstruowany przez emerytowanych inżynierów niemieckich, a następnie samochód ten otrzymał najwyższe oceny bezpieczeństwa w badaniach EuroNCAP. W Chinach, w dodatku, prawie wszystkie samochody są nowe, bo innych prawie w ogóle tu nie ma.
I tak się kręci motoryzacja. Włosi kupują Amerykę,a Chiny podbijają samochodowy świat i teraz to oni dyktować będą warunki.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?