Filtracja w motocyklach

Redakcja
Rusza sezon motocyklowy, a wraz z nim rosną obroty na rozkręcającym się rynku jednośladów. W grupie części eksploatacyjnych filtry należą do szczególnie ważnych.

Rusza sezon motocyklowy, a wraz z nim rosną obroty na rozkręcającym się z roku na rok rynku jednośladów. W grupie części eksploatacyjnych filtry motocyklowe należą do szczególnie ważnych dla bezawaryjnej pracy silnika i obrotów dystrybutorów.

 

Firma MANN+HUMMEL projektuje i produkuje pod marką MANN-FILTER filtry do motocykli na wyposażenie fabryczne i na rynek części zamiennych. Kompaktowa budowa motocykla wymaga

Filtracja w motocyklach

integracji na bardzo ograniczonej powierzchni montażowej peryferyjnych elementów, jakimi są filtry oleju, powietrza i paliwa.

 

To zadanie dla konstruktorów MANN+HUMMEL, z którego dotychczas wywiązują się znakomicie. Świadczy o tym coraz wyższa sprzedaż filtrów na aftermarket i dostawy wprost do producentów motocykli.

 

Pod indywidualne zamówienia

Motocykl to synonim wolności. Jednakże wolność tę czuje motocyklista tylko wtedy, kiedy jego maszyna, powstała przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii, pracuje bezawaryjnie. Jednym z elementów tej technologii jest filtracja oleju i powietrza. Filtry i wkłady filtracyjne MANN+HUMMEL odpowiadają indywidualnym wymogom producentów motocykli.

 

Tak na przykład w zakładach w Marklkofen (Bawaria) produkowane są filtry powietrza C 3744 i C 3744/1 dla KTM. Szczególnym wyzwaniem dla konstruktorów filtrów powietrza do terenowych modeli KTM Adventure 950 i Duke 950 jest eksploatacja tych maszyn na pełnych obrotach w skrajnie trudnych warunkach.

 

Filtry oleju i powietrza

Regularna wymiana oleju i filtra oleju to gwarancja czystego oleju w obiegu. Filtr chroni przede wszystkim silnik przed nadmiernym zużyciem. Na rynku części zamiennych MANN-FILTER oferuje filtry oleju do pięciu największych marek motocykli: BMW, Suzuki, Hondy, Kawasaki i Yamahy, które łącznie zajmują 80% rynku niemieckiego. Również takie marki jak: Aprilia, Ducati, Triumph, Cagiva, MZ, Sachs i Jawa korzystają z filtrów tej marki. Łącznie w programie firmy znajdują się filtry oleju do blisko 1 000 różnych motocykli. Obok filtrów oleju MANN-FILTER oferuje także filtry powietrza dla BMW, Hondy, Jawy i Zündappa.

 

Wymiana co sezon

W motocyklu konieczna jest regularna jednoczesna wymiana oleju i filtra oleju. Producenci motocykli określają w dokumentacji technicznej odpowiednie okresy serwisowania. Wynikają one z wielokrotnie przeprowadzonych testów i badań, albowiem olej, jak i filtr oleju podlegają procesom starzenia. W oleju znajdują się różnego rodzaju domieszki, które zapobiegają

Filtracja w motocyklach

oksydacji, korozji oraz spienianiu się oleju. Domieszki te jednak z czasem tracą swoje właściwości.

Zasadniczo powinno się wymieniać olej razem z filtrem oleju, zależnie od producenta motocykla, co 6 do 12 tysięcy km lub raz w roku. Idealnym rozwiązaniem jest wymiana filtra oleju na początku lub na końcu sezonu motocyklowego.

W ekstremalnych warunkach

Filtracja oleju i powietrza w motocyklach odbywa się w ekstremalnych warunkach. Kurz i brud z otoczenia silniej, niż w samochodzie osobowym oddziałują na filtr powietrza. Motocykl musi być zatem szczególnie chroniony przed zanieczyszczeniami np. metalicznym ścierem, czy pozostałościami spalania. Na wydajność filtracji ma wpływ ograniczona powierzchnia montażu.

 

Dlatego zaleca się dla 100% szczelności filtra założenie nowej uszczelki przy każdej wymianie oleju i filtra. Uszczelka taka znajduje się w zestawach MANN-FILTER.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty