Aby omówić przyszłość europejskiego transportu drogowego i podzielić się
najlepszym praktykami w dziedzinie podnoszenia efektywności paliwowej, Goodyear Dunlop 25 stycznia 2012 roku organizuje w Brukseli Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym.
Ważnym punktem przyszłorocznej debaty będzie rola opon w zwiększaniu efektywności paliwowej i zmniejszaniu emisji CO2, przy jednoczesnym spełnianiu innych zadań, m.in. związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego. W Brukseli europejscy ustawodawcy, eksperci przemysłowi i naukowcy zajmujący się transportem przekażą informacje o innowacjach, trendach w legislacji i badania, aby pomóc firmom transportowym znacznie zmniejszyć całkowite zużycie paliwa do 2020 roku.
Wśród badanych flot okazało się, że niemal wszyscy przewoźnicy (92%) podejmują kroki mające na celu zwiększanie efektywności paliwowej. Jednakże, pomimo tych wysiłków, floty w Europie uważają, iż wciąż jest wiele do zrobienia. Prawie jedna trzecia właścicieli firm transportowych (28%) twierdzi, że mogliby więcej zaoszczędzić na paliwie, gdyby byli lepiej poinformowani, które czynniki mają największy wpływ na zużycie paliwa w ich pojazdach. Ten brak informacji powoduje, że wiele osób zarządzających flotami odczuwa niepewność w związku z przyszłością.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Prawie jedna szósta ankietowanych (15%) martwi się, że nie będzie w stanie utrzymać rentowności w ciągu następnych dziesięciu lat, a jedna piąta (19%) nie ma pewności, iż będzie mogła zwiększyć swoją efektywność paliwową w tym samym okresie.
Firmy transportowe z Europy Środkowo-Wschodniej - jak pokazały badania
Goodyear Dunlop Tires Europe - przejawiają większy optymizm co do możliwości uzyskania znacznych oszczędności. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że cena oleju napędowego oraz państwowe przepisy dotyczące ochrony środowiska nie dotknęły tych przedsiębiorstw w ostatnich pięciu latach w takim stopniu jak ich zachodnich sąsiadów. Jedna trzecia (33)% polskich przewoźników twierdzi, że do 2020 roku będzie w stanie zredukować zużycie paliwa o 20%. W Europie zachodniej podobnego zdania jest tylko 12% przewoźników. Poza tym wszyscy (100%) badani menedżerowie flot z Polski deklarują, że podejmują kroki poprawiające efektywność paliwową ich floty. Średnia europejska waha się w tym obszarze od 80% (Włochy)
do 95% (Niemcy).
"Nasi klienci podejmują istotne kroki, żeby zmniejszyć zużycie paliwa, ale wciąż potrzebują więcej danych co do tego, które środki przynoszą największe oszczędności. W obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej firmy transportowe muszą mieć pewność, że ich działania zmierzające do uzyskania oszczędności paliwa, rzeczywiście przyniosą im wymierne korzyści" - powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop EMEA (Region Europa, Bliski Wschód i Afryka).
"Producenci pojazdów i opon, dostawcy sprzętu oraz floty muszą jeszcze bliżej współpracować, aby znaleźć najlepsze rozwiązania. Firmy transportowe chcą mieć pewność, że wszelkie inwestycje w ich obecne floty pojazdów zwrócą się poprzez oszczędności paliwa i obniżenie emisji CO2, co jest rozsądnym rozwiązaniem w aktualnej, pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej i biorąc pod uwagę obowiązujące regulacje prawne" - dodał B. Stevanovic.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?