Ford Focus 2019. Tak wygląda czwarta generacja

Mariusz Michalak
Ford Focus IVWszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.Fot. Ford
Ford Focus IVWszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.Fot. Ford
Pierwsze dostawy nowego Focusa do klientów planowane są już na drugą połowę lipca. Ceny nie zostały jeszcze podane.

Pierwsza generacja modelu Focus pojawiła się na rynku w 1998 roku, wprowadzając jakościową zmianę. Trzy generacje znalazły 7 mln nabywców w Europie i ponad 16 mln na całym świecie. Czwarta generacja Focusa, która właśnie została zaprezentowana, to pojazd zaprojektowany od zera, z uwzględnienie opinii klientów o poprzednich modelach. Samochód ma być oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach pojawi się także w odmianie sedan. Klienci nie powinni narzekać na liczbę dostępnych wariantów. Oprócz wersji Trend i Titanium, pojawi się sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i odmiana Active.

Focus nowej generacji został zbudowany na nowej platformie C2, wyróżniającej się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pozwalającej na lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta. Zdecydowano się na większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy. Z przodu niezmiennie mamy charakterystyczny wlot powietrza, który został powiększony. Z tyłu pojawiły się dwuczęściowe lampy. Cechą charakterystyczną jest również wydłużona maska oraz przesunięte w tył i mocniej pochylone przednie słupki.

W kabinie z tyłu jest teraz dodatkowe 5 cm miejsca na kolana i 6 cm więcej szerokości na wysokości ramion. Maksymalna pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 1354 l, natomiast w kombi po rozłożeniu tylnych  siedzeń 1653 l. Mimo większych rozmiarów nowy Focus jest lżejszy o 90 kg. Pojazd dostępny będzie w wersji z zawieszeniem niezależnym, wielowahaczowym lub w podstawowych odmianach 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue z belką skrętną.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Do dyspozycji kierowców jest zestaw systemów wspomagania bezpieczeństwa i komfortu jazdy, w tym również odpowiedzialnych za autonomiczną jazdę na drugim poziomie. Na wyposażeniu znalazł się m.in. adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, układem rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu oraz system wspomagania parkowania, zarówno równoległego, jak i prostopadłego z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i ostrzegania o ruchu poprzecznym. Ford Focus czwartej generacji posiada także systemy aktywnego unikania zderzenia, hamowania awaryjnego, aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz system ostrzegania o kolizji czołowej i hamowania po kolizji. Parkowanie ułatwia szerokokątna kamera cofania 180 stopni, a kierowca może skorzystać również z wyświetlacza przeziernego.

Nowy Ford Focus będzie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Do wyboru przewidziano silnik 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy: 85, 100 i 125 KM. Dostępna jest także znana z Fiesty ST jednostka 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Nowością w silnikach benzynowych jest funkcja dezaktywacji jednego z trzech cylindrów, gdy silnik pracuje z małym obciążeniem Jeśli chodzi o warianty wysokoprężne, można zdecydować się na jednostkę 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM lub wariant 2.0 o mocy 150 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty