Ford też będzie elektryczny

(ip)
Firma Ford Motor Company zamierza wprowadzić do sprzedaży pięć elektrycznych samochodów w Ameryce Północnej do 2012, a w Europie do 2013 roku.

W wyniku zaangażowania w rozszerzenie globalnej strategii pojazdów elektrycznych Ford wprowadzi: w 2011 roku Forda Transit Connect, zaś w 2012 roku Forda Focus, oba o napędzie całkowicie elektrycznym.

Fabryka Forda w Walencji w Hiszpanii wyprodukuje w 2013 roku pierwsze hybrydowe modele dla klientów w Europie. Będą to dwie nowoczesne wersje Forda C-Max: z napędem w pełni hybrydowym (HEV) i z możliwością ładowania z sieci elektrycznej (PHEV). Piąty samochód również będzie hybrydą następnej generacji. Zostanie przedstawiony w późniejszym terminie.

- Nasz plan dostawy pięciu elektrycznych samochodów Ford jest już w zaawansowanej fazie realizacji, co ucieszy naszych klientów zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej - powiedział na salonie samochodowym Paryż 2010 Stephen Odell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Ford of Europe. - Ze względu na zwiększone zainteresowanie klientów w Europie elektrycznymi wersjami naszych samochodów zwiększamy wysiłki mające na celu wprowadzenie takich modeli na rynek równolegle z naszymi modelami wyposażonymi w silniki benzynowe EcoBoost i silniki wysokoprężne Duratorq - dodał Odell.

W oczekiwanych nowych modelach Ford C-Max PHEV i HEV, podobnie jak w hybrydach następnej generacji, zostanie zastosowany system szeregowo-równoległy z wysokowydajnym silnikiem opartym na cyklu Atkinsona w połączeniu z wysokonapięciowym elektrycznym trakcyjnym silnikiem-generatorem i akumulatorem litowo-jonowym.

W hybrydzie szeregowo-równoległej silnik elektryczny i silnik na paliwo mogą działać razem lub oddzielnie w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Silnik spalinowy może działać także niezależnie od prędkości pojazdu, w zależności od potrzeby ładując akumulatory lub przekazując moc na koła. Sam silnik elektryczny może dostarczyć do kół wystarczającą moc podczas jazdy z niewielką prędkością i niedużym obciążeniem i współpracować z silnikiem spalinowym przy wyższej prędkości jazdy. W związku z tym Ford Fusion Hybrid obecnej generacji może działać w elektrycznym trybie oszczędzającym paliwo do prędkości około 75 km/h w niektórych warunkach i na krótkich odległościach.

Natomiast przyszła hybryda Forda typu Plug-In (z możliwością ładowania z sieci elektrycznej) ma działać w trybie elektrycznym przy jeszcze większej prędkości niż systemy obecnej generacji.

Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty