Spadek masy nowych samochodów osobowych jak i ciężarowych, jest kluczowym elementem strategii Forda w celu poprawy
efektywności zużycia paliwa. Aby to osiągnąć Ford Motor Company związał się z Dow Automotive System, który zajmuje się badaniami i wykorzystaniem zaawansowanych kompozytów włókien węglowych w pojazdach o dużej objętości. Ford bada szereg nowych materiałów i technik produkcyjnych, które pozwoliłyby na zaspokojenie coraz bardziej rygorystycznych standardów bezpieczeństwa i jakości, przy jednoczesnym zmniejszaniu wagi.
Kompozyty z włókien węglowych wykorzystywane są w przemyśle lotniczym oraz w wyścigach samochodowych, ze względu na połączenie dużej wytrzymałości materiału z jego niską masą. Do niedawna materiały te były zbyt kosztowne, by stosować je w samochodach. „Na redukcji wagi skorzysta efektywność każdego pojazdu Forda”- powiedział Paul Mascarenas, dyrektor Forda ds. technicznych i wiceprezes ds. badań i innowacji. ”Redukcja masy jest szczególnie ważna dla gamy pojazdów hybrydowych lub elektrycznych” – dodał. Szacuje się, iż elementy w włókna węglowego mają zacząć pojawiać się w nowych samochodach do 2015 roku.
Ford już wcześniej zajął się ograniczeniem zużycia paliwa i zwiększeniem wydajności za sprawą silników EcoBoost. „Istnieją dwa sposoby na zmniejszenie zużycia energii w pojazdach: poprawa wydajności silników oraz zmniejszenie ilości pracy, która mają do wykonania” – powiedział Paul Mascarenas. „Ford rozwiązał ten pierwszy problem poprzez zastosowanie silników EcoBoost, teraz zajmujemy się redukcją masy i poprawą aerodynamiki.”
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?