Genewska wystawa jako jedyna z tych liczących się na Starym Kontynencie, odbywa się co roku. A więc już pod tym względem
wyprzedza salony w Paryżu czy we Frankfurcie, które organizowane są na przemian, co dwa lata. Idealny jest także termin wystawy. Początek marca, a więc moment, w którym Europa budzi się ze snu zimowego, świetnie nadaje się do tego, aby zaprezentować nowości, które często w ciągu najbliższych miesięcy trafiają do sprzedaży.
Ja zawsze podczas targów można podziwiać zarówno te bardzo drogie, luksusowe lub sportowe samochody, jak i auta terenowe, rodzinne czy miejskie. Oczywiście nie brakuje także prototypów, które bardzo często stanowią zapowiedź nowych modeli, szykowanych do seryjnej produkcji w najbliższej przyszłości. Ale swoje stoiska w Genewie prezentują nie tylko producenci samochodów, ale również akcesoriów do tuningu i części zamiennych.
Wiele firm już wcześniej zapowiedziała swoje nowości, ale jak zawsze, podczas samych targów czeka nas sporo niespodzianek. Wśród najciekawszych premier tegorocznego salonu należy wymienić wersję kombi modelu, który dzień przed rozpoczęciem targów sięgnął po prestiżowy tytuł Car of The Year 2013, czyli Volkswagena Golfa VII. W tej odmianie auto ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. W Genewie niemiecki producent pokazał także ultraekonomiczny modelu XL1z nadwoziem o opływowym kształcie, wykonanym z włókna węglowego, który pojawi się na rynku jeszcze tym roku. Z kolei Chevrolet przygotował na salon światową premierę kabrioletu Corvette Stingray oraz europejską premierę Corvette Stingray w wersji coupe. Na stoisku tej firmy pojawił się także nowy Sparka EV, odnowiona Captiva oraz Camaro w wersji Hot Wheels. Tymczasem wśród nowości na stoisku Opla pojawił się między innymi produkowany od niedawna w Gliwicach kabriolet Cascada. Nissan przedstawił drugą generację Note, a Peugeot hybrydową wersję modelu 208.
Zwiedzający mogą zobaczyć także superszybkie Porsche 911 GT3 z 450-konnym silnikiem 3,8 l, oraz Toyotę GT-86 z otwieranym dachem. Jest też Land Rover Defender z napędem elektrycznym, oraz wyjątkowa Alfa Romeo, bo z tylnym napędem! Model 4C już wersji prototypowej prezentował się imponująco. Teraz zaprezentowano wersję produkcyjną, która będzie zjeżdżać z taśm zakładów Maserati.
Oprócz tego pojawiły się ciekawe modele kombi: na stoisku Hondy można zobaczyć długo oczekiwanego Civica w wersji Tourer, Toyota zaprezentowała Aurisa Touring Sports, a Skoda kolejną generację Octavii Combi, która odwołuje się do sukcesu (nie tylko w sprzedaży flotowej) poprzedniczki.
Organizatorzy tegorocznej, 83. już edycji Geneva Motor Show przygotowali stoiska dla 260 wystawców z 30 krajów i spodziewają się około 800 tys. zwiedzających. Impreza rozpoczyna się dwoma dniami prasowymi, tradycyjnie przeznaczonymi są dla mediów. Natomiast dla szerszego grona miłośników motoryzacji drzwi centrum targowego PALEXPO będą otwarte od 7 do 17 marca - od poniedziałku do piątku w godzinach 10-20, oraz w sobotę i niedzielę od 9 do 19.
Jednorazowa wejściówka dla dorosłej osoby kosztuje 16 franków szwajcarskich (ok. 50 zł), a dla dziecka w wieku 6-16 lat - 9 franków (ok. 28 zł). Informacje na temat biletów oraz dojazdu można znaleźć na stronie www.salon-auto.ch.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody
- Dwóch ukraińskich żołnierzy zadźganych nożem w Niemczech. Sprawcą... Rosjanin
- QUIZ Test MultiSelect 2024 - oto legendarny test do policji. Zmora rekrutacji!