Globtroter Pathfinder

(rp)
Nissan Pathfinder, który właśnie zadebiutował na naszym rynku, wnosi nowe elementy do aut rekreacyjno-terenowych.

Wydawało się, że samochody rekreacyjno-terenowe doprowadzono już do perfekcji. Nissan Pathfinder, który właśnie zadebiutował na naszym rynku, wnosi nowe elementy do aut tego typu. Najtańsze auto kosztuje 153 tys. zł.

 

Pathfinder należy do obszernych aut rekreacyjno-terenowych. W podstawowej wersji pojazd wyposażony jest w dwa rzędy siedzeń. Za dopłatą otrzymać można wersję 7-osobową, z dodatkowym trzecim rzędem siedzeń.

 

Funkcjonalne wnętrze umożliwia aranżację 64 ustawień siedzeń. W wersji 7-osobowej bagażnik Pathfindera ma pojemność 190 litrów, a w 5-sobowej - 515 litrów. Pathfinder został wyposażony

Fot. Nissan
Fot. Nissan

w szereg schowków, w tablicy rozdzielczej i pod środkowym rzędem siedzeń.

 

Pathfinder napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,5 l i mocy 174 KM zasilanym układem common rail. Jednostka napędowa doładowana jest turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki wałkom wyrównoważającym uzyskano wysoką kulturę pracy. Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną lub 5-biegową automatyczną. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 175 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h - 12,3 s, przy niskim zużyciu paliwa na poziomie 9 litrów paliwa na 100 km.


Fot. Nissan
Fot. Nissan


 

Podstawą konstrukcji Pathfindera jest solidna rama podwoziowa, do której zamontowano całkowicie niezależne zawieszenie kół przednich i tylnych, składające się z układu podwójnych wahaczy poprzecznych. Takie rozwiązanie gwarantuje pewne prowadzenie, stabilność i komfort jazdy na poziomie samochodu osobowego.

 

W pojeździe zastosowano najnowszą wersję układu napędu czterech kół All Mode 4x4. Kierowca może wybrać jeden z czterech reżimów pracy układu napędowego za pomocą pokrętła umieszczonego na tablicy rozdzielczej. W reżimie 2WD stale napędzane są tylko tylne koła. W reżimie "Auto" stale napędzane są tylne koła, a w przypadku poślizgu aktywuje się centralne sprzęgło, które w odpowiedniej proporcji dzieli moment obrotowy pomiędzy tylną i przednią oś. Stały napęd na wszystkie koła 4WD (Hi) jest przeznaczony dla nawierzchni szutrowych, piaszczystych lub pokrytych śniegiem i lodem. Natomiast dla najcięższych warunków terenowych przewidziany jest napęd 4WD (Lo) z reduktorem.

                                                                                                                      

Nissan Pathfinder to rodzinny samochód rekreacyjnio-terenowy o wysokim komforcie jazdy i dobrych własnościach pokonywania terenu.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

2488    

Moc (KM)

174

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3     

Prędkość maksymalna (km/h)

175

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

7,6/11,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

474 x 185 x 176

Pojemność bagażnika (l)

190/515

 

Wybrane wyposażenie seryjne:

 

przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS, układ wspomagania nagłego hamowania, centralny zamek, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych, elektrycznie sterowane lusterka, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz CD 

Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty